Ik wil later mijn eigen fps games maken. Waar moet ik beginnen?

Een fps is een schietspel waarbij je door de ogen van de speler kijkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Advies vragen aan een maker van bijvoordbeeld warrock
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn beginnende game maker pakketten op internet, zoek ze op, heb het zelf een keer gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leren 3d modellen maken of leren van een programmeertaal als C++... Maar dan zul je er nog lang niet zijn lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je een opleiding of dergelijke volgt in die sector. As a start
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf al jaren programmeur, en weet ook precies wat het maken van FPS spellen allemaal omvat.

Als je later FPS games wil gaan maken, dan zul je dat in teamverband moeten doen. Het is simpelweg te veel werk om in je eentje te doen. Ik weet bijvoorbeeld van killzone 2, een spel dat in Amsterdam is gemaakt dat er 100 mensen 2 jaar fulltime aan hebben gewerkt. Dat komt neer op honderdduizenden uren werk door specialisten.

Focus je op 1 van deze dingen:
-Audio (het maken van de geluidseffecten voor een FPS)
-Conceptontwikkeling (het uittekenen van ideeen, levels, karakters, missies)
-Programmeren & Wiskunde (botsingen detecteren, natuurkundige engines ontwikkelen, werken met 3d engines)
-3d modelling (het modelleren van 3d karakters, objecten, levels)
-animatie (het animeren tot bewegende en realistische objecten in een spel van 3d models)

Als je een focus hebt gevonden, dan zou ik daar naar googlen, programmas en cursussen voor zoeken of kijken waar er mensen zijn die je hier verder mee willen helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je nog niet veel hebt geprogrammeerd of spelletjes gemaakt?

Ik raad je aan om Game Maker te proberen, er is een gratis versie, probeer hiermee eerst wat simpele 2D spellen te maken, als je dit onder de knie hebt stap dan over op 3D.

PS: Als je geen enkele ervaring hebt, ben je als beginneling, zeker omdat je hier niet de hele tijd mee bezig zult zijn, maanden mee bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oww
Het goede adress:

K doe aan een Game Design opleiding:
Waar wil je info over: de opleiding od wil je gewoon een simpele game maken?

K weet veel van de opleiding maar dat is een lange tekst:

K kan je wel hele gemakkelijk uitleggu hoe je een normalen game maakt:

Zoals ik al heb gelezen zeggen veel mensen dat je Game Maker moet gebruiken (haha, k ken de maker van Game Maker ). Game Maker is goed! Alleen gaat dit je wel wat geld kosten: Mark: de maker van Game Maker heeft de 3d functie pas opengesteld als je de PRO versie koopt. (Wat is Mark toch slim) maar oke, als je hierin doorgaat, zoek maar gewoon op de nl Game Maker community naar een tut over first person view.
Succes!