Wat is een goede handleiding om html te leren? Ik zou hiermee graag websites willen bouwen.

Ik heb een windows xp computer en zou graag eerst offline een website willen bouwen met html. De programma's om een website te maken en online te zetten heb ik al, maar daar is html kennis voor nodig. Wie kan mij helpen door een goede (online) handleiding te geven voor html. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (8)

Google op: html for dummies
http://www.xs4all.nl/~marksjr/html/ is dan een result. Maar wellicht zijn andere ook ok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik veel gehad aan de volgende site. Ook handig als je bv php wilt leren:
http://www.w3schools.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij Lynda.com
Is in het Engels en kost een beetje (25 per maand geloof ik), maar de cursussen zijn top en erg handig te volgen vanwege de goede combinatie van video en opdrachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit mijn HTML kennis op gedaan op de super simpele en overzichtelijke site http://www.basjansen.nl/htmlophetnet/

Zeker een aanrader voor de beginner.

Zoals een ander hier al aangaf is w3schools.com ook erg goed, maar al veel uitgebreider en technischer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al eerder een antwoord op een dergelijke vraag gegeven, zie bron 1.

"Ik heb HTML, XHTML en CSS allemaal (al een tijdje geleden) geleerd op mijnhomepage.nl [bron 2] en dat zal ik je zeker aanraden!
Ik gebruik zelf HTML-kit [bron 3] (gratis) als HTML-editor maar dat is slechts persoonlijke voorkeur. Frontpage en Dreamweaver raad ik niet aan: het is betaalde software en ik vind het vol zitten met overbodige rommel die het hele programma alleen maar vertraagd. HTML-kit is altijd lekker vlot en als je dingen wilt uploaden naar je site gebruik je gewoon FileZilla [bron 4]; ook gratis en heel erg bekend en veelgebruikt."

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, voor lokale website's (op je eigen PC) heb je FileZilla natuurlijk niet nodig maar waarschijnlijk snapte je dat al...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn eerste tabel geleerd op: www.websitemaken.be Zeker een aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even Googlen naar w3schools
Bij een website komt meer kijken dan alleen html.
Kijk ook naar CSS en als je een inlog systeem wilt of een andere database naar PHP en MySQL.
Succes en welkom in de wonderen wereld van webdesign

Ps je hebt ook programmas die het schrijven voor je.
Dreamwaver en frontpage zijn hier een voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de bovenstaande goede suggesties wil ik hier http://www.handleidinghtml.nl/ ook niet onvermeld laten. Deze site is:
1) in het Nederlands
2) zeer compleet
3) overzichtelijk.
Voor zowel de beginnende als de gevorderde gebruiker interessant!