Er is een verschil in weergave van een foto tussen IE en Firefox. Hoe kan dat?

Onderstaande levert wel een foto op in Firefox echter niet in IE. Wat gaat hier fout?

Mijn foto

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

hm..

moet
zijn
Align bestaat nieti n img tags
En maten moeten volgens mij in pixels en niet in percentages weergegeven worden.

Dit soort opmaak kan je beter in CSS doen denk ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorlog over de browsers wordt over onze ruggen uitgevochten... IE kan de plaatjes net zo goed weergeven als Firefox en omgekeerd...
Maar vaak worden er fouten in een plaatje of een site ingebouwd, alleen al om een browser in een slecht daglicht te plaatsen, en dat gebeurt dan ook...
en dan denk je dat die ene browser fout is, maar de werkelijkheid is anders...

Het is zo gemaakt dat het fout moet gaan... En dan worden voorkeuren en/of sentimenten gecreëerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mij ook een raadsel waar het hem precies in zit; het enige rare dat ik zie is de percentages van de afmetingen van het plaatje, maar ook in Firefox zou je een plaatje n relatieve grootte moeten kunnen tonen...

Browsers verschillen allemaal een beetje (een RAMP voor webdesigners, want je controleert je de pestpokke of het er op alle browsers allemaal wel mooi uitziet) en de reden daarvoor is vaak ook gewoon dat ze mekaar niet lekker liggen of de voet dwars zetten. Het enige dat je daar als gebruiker aan kunt doen, behalve stug je eigen browser blijven gebruiken ; uiteindelijk vinden ze overal wel een weg omheen.

Zo merk ik op mijn forum en dan met name de Arcade, dat mensen die IE gebruiken juist steeds problemen hebben met spelletjes, meestal door Flash. Zo heeft elke browser zijn plussen en minnen, en kun je ook kiezen wat bij je past.

Als liefhebber van open-source en geen Windows-vriendje (gevolg natuurlijk van indoctrinatie van echtgenoot die er een stuk beter in thuis is dan ik) betreur ik het sowieso dat zoveel mensen 'automatisch' voor IE kiezen, gewoon ; omdat dat er standaard op zit, ze niet eens weten dat er meer browsers (watte's ??) zijn, of 'bang' zijn dat ze opnieuw moeten leren Internetten.

Ik ben slim genoeg om een beetje met html uit de voeten te kunnen en zelfs af en toe een stukje php/mysql, ik gebruik zelfs nu en dan Unix (om attributen te wijzigen vooral), maar CSS heeft nog nooit iemand mij in begrijpelijke vrouwentaal kunnen uitleggen. Of je daarmee om het probleem heen kan werken, kan ik je dus helaas niet vertellen. En al helemaal niet uitleggen :snik:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je sluit je tag niet af. Zo afsluiten:

of old skool: maar dat "mag" volgens de standaard eigenlijk niet meer

En verder:
komt uit 1912 ongeveer, align inderdaad niet in je img tag.
is
geworden. Probeer de width ook naar je css te krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen ellenlange verhalen, maar gewoon een oplossing:

Mijn foto

Gebruik geen hoofdletters voor html tags. De

tag (alinea) zorgt voor extra witregels, dus de linebreaks kunnen weg.
De

tag is deprecated (al jaren).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de manier geef je eigenlijk niet genoeg informatie. Hartstikke fijn dat Firefox doet wat je wil maar of de code echt correct is, is nog maar de vraag. Check het op:
http://validator.w3.org/
Als je het online hebt staan althans. Want er kunnen meerdere zaken aan de hand zijn.

1. Je definitie van het document geeft een andere versie HTML aan dan je gebruikt, zie bovenaan in je code.
2. Je gebruikt zogenaamde nested tabellen en voor IE is het problematisch omdat hij de verhoudingen tussen tabellen en dergelijke niet meer kan berekenen.
3. Je gebruikt IE 6 die notoir anders zaken interpreteert dan welke andere browser dan ook. Vervelend ding is dat.

Kortom er zijn meerdere zaken die deze issue kunnen veroorzaken. Als ik het volledige HTML document kan zien, kan ik het oplossen. Nu geef je te weinig. En moet je het doen met de oplossing die ik hier aandraag. Trek het in elk geval door de W3c validator heen. Dan kun je wellicht vaststellen waar het probleem zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jojo,

Zou je een link kunnen plaatsen naar de bewuste pagina? Zoals Lopendvuurtje zegt geef je ons zo net wat te weinig info.

Ik zou ook de code die J.G. Gerrits voorstelt gebruiken.
Wat losse opmerkingen:
-
kan best, maar lijkt hier niet nodig (
is alleen nodig als je je hele pagina in XHTML schrijft, maar dat is bij jou niet het geval);
-
wordt afgeraden; gebruik liever het align="center" attribuut van de

-tag, of nog beter, regel het via CSS;
- gebruik kleine letters voor al je tags en attribuutnamen: ;
- in de url van je plaatje is de './' aan het begin overbodig; je kunt net zo goed schrijven.