Hoe kan ik met Qt (en C++) een executable maken die stand-alone kan worden uitgevoerd?

Ik maak gebruik van Qt onder Windows en heb geen goed werkende Linux-versie hier.

Het programma is geschreven in C++ (mbv Dev-C++) en ik heb er een grafische interface bij gemaakt. Ik kan het programma gewoon runnen vanuit Qt maar ik krijg het niet voor elkaar een werkende, stand-alone executable te creëren die ik kan uitwisselen met anderen.

Het grafisch ontwerp bestaat uit 9 buttons (met background images), een form natuurlijk en nog enkele andere componenten. De koppelingen met C++ zijn nu in orde dus in feite rest me nog er een executable van te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Gert, als je in Qt met qmake een exe maakt en je wilt die delen, dan moeten de nodige dll's van Qt worden meegeleverd.

http://doc.trolltech.com/4.1/deployment-windows.html

Je kunt een QT project schijnbaar goed compileren met MinGW. Bij de volgende twee bronnen staat een beschrijving hoe je dat moet doen:

http://psi-im.org/wiki/Compiling_Qt4_on_Windows

http://www.qtcentre.org/threads/35060-Deploying-first-Windows-app....-compiled...-now-what.?highlight=windows

Mind you, ik heb het allemaal voor je opgezocht, ik ben niet erg bedreven in C++ en heb nooit gewerkt met Qt
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al 1,5 uur bezig geweest met alleen zo'n executable en zag door alle bomen het bos niet meer. Dankjewel en ik ga het weer proberen! In ieder geval een + voor de moeite!
rose
13 jaar geleden
Is het inmiddels gelukt, Gert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee helaas... Ik heb het meegenomen naar de Universiteit (ik studeer Informatica) maar ook daar weten ze er geen raad mee. Best jammer maar ik probeer eind deze week wel weer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is helaas niet gelukt maar toch bedankt voor de moeite!