Ik wil .ico icons maken voor op mijn computer alleen heb ik geen idee hoe!

Ik heb het programma Any to Icon al geprobeerd, dat werkt maar ik heb een stuk of 30 icons die ik moet converten en dat duurt dan nogal lang. Ik wil van .png naar .ico afbeeldingen maken. Iemand een idee hoe je dit doet? Het liefst gratis/online.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik gebruik hiervoor paint shop pro, je kunt een gratis trial downloaden op
: http://www.megadownloads.nl/download/124/Paint%20Shop%20Pro.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://icofx.ro/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een *.png bestand openen met bijvoorbeeld Paint Shop Pro en opslaan als een *.bmp bestand. (dit kan met alle soorten plaatjesbestanden, bv *.jpg)
In de verkenner (zorg dat onder extra, mapopties, weergave: het vinkje is weggehaald van: extensies voor bekende bestandsextensies verbergen), hernoem de extensie .bpm in .ico, negeer de waarschuwing en klaar ben je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik zelf IcoFX (zie link van mmm). Gratis te downloaden en redelijk makkelijk te gebruiken. Je vind ook een hoop tutorials op de site en je kunt het ook gebruiken om een icon van .png naar ico te converten. Als je een ander bestand hebt kun je het zelf ook aanpassen. Het werkt redelijk makkelijk.

Als je al een .png bestand in je hoofd hebt, kun je ook naar http://www.coolutils.com/Online/Image-Converter/ gaan. Hier kun je simpel een afbeelding uploaden, waarna je meteen de ico versie weer kunt downloaden.
Transparantie houdt hij ook transparant na het converten.