Hoe kun je je Planet email die je thuis krijgt lezen op een mobiele Samsung wave telefoon S8500?

Heb al alles geprobeerd maar blijf fout wachtwoord/ ID melding krijgen na instellen van juiste pop en smtp servers. Wie redt mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Het beste antwoord

Je zou kunnen proberen op de instellingen in je telefoon aan te geven dat voor de verbinding geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig is, of dat het om een open verbinding gaat. Misschien dat dit een oplossing is, maar ik ben bang dat de Planet mailserver nog wat 'rillerig' tegenover het communicatieprotocol van het Bada besturingssysteem staat.

Het probleem is hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als waar sommige Android-telefoons last van hebben; geen goede ondersteuning van bepaalde (html) e-mail servers. Ik heb voor je gezocht naar een alternatieve mail-app voor je Bada-telefoon, maar helaas ben ik niets tegengekomen.

Ik denk dat een (tijdelijke) oplossing is, dat je met je huidige mailclient op je telefoon een account maakt op bijvoorbeeld je hotmail of je gmail adres. In elk geval een emailaccount waarvan je weet dat die wel werkt met je samsung wave.

Op het moment dat je dat hebt ingesteld op je telefoon en je kunt dus met dat account e-mails verzenden en ontvangen, dan kun je alle mail van je Planet mailadres automatisch laten doorsturen naar je hotmail of gmail account. Zo komt het dus wel weer op je gsm binnen.

Het is een omweg, maar zo heb ik het ook de eerste tijd op mijn Android telefoon gedaan, totdat ik een app vond die wel probleemloos communiceerde met mijn UPC account.

Tot dat er in de bada-market een andere app verschijnt welke de mail voor je kan binnenhalen en verzenden, ben je denk ik toch op bovenstaande aangewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zie bron voor instelaanwijzingen van de KPN voor jouw toestel.

Succes.

(anders kan je ze misschien lezen via webmail, https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de pop/imap instellingen goed staan, moet je push uit laten, heeft voor mij gewerkt met alle accounts die ik heb
(gmail/hotmail/tiscali)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is werkt de webmail wel gewoon.
gewoon naar http://webmail.planet.nl gaan en dan kun je inloggen.
Kimath