HD filmpjes kijken op mijn computer gaat slecht. Wat kan ik doen?

Als ik filmpjes in HD wil bekijken op de bekendere website's, dan zie ik schokkend beeld, of loopt het beeld zelfs vast.

Als ik games speel, heb ik geen last dat de videokaart o.i.d het niet aan kan...

Kan ik een instelling veranderen wat misschien het probleem (deels) verhelpt?

Uiteraard helpt nieuwe hardware ook, maar dat is niet mijn bedoeling...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Kimath
13 jaar geleden
Hoe oud is je pc? Mijn vader had hetzelfde probleem, maar zijn pc was te oud en te traag om filmpjes in HD af te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PC is enkele jaren oud, maar doet het ook met moderne zware games behoorlijk goed.

Het beste antwoord

Zoals de anderen hebben aangegeven kan het zijn dat je flashplayer versie het niet aankan of dat het aan je verbinding ligt.
Heb je dit ook met andere PC's in huis? zo niet, vergelijk de specificaties van de computers door rechts te klikken op "deze computer" en dan naar eigenschappen te gaan.
daar kun je zien wat er in je PC zit qua hardware.
Mijn pc kan op dit moment ook niet goed overweg met HD filmpjes, dit heeft ermee te maken dat mijn pc 10 jaar oud is en gedateerde componenten bevat. waarschijnlijk is dit dan ook bij jouw pc de boosdoener.
Kun je overigens als dit niet werkt even een opsomming doen van je pc en de componenten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PC is inderdaad verouderd. Wel moet ik zeggen dat het spelen van games geen probleem is. Tijdens een test is naar voren gekomen dat er inderdaad een te zwakke videokaart in zit.

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed dat je internetverbinding (tijdelijk) niet snel genoeg is om HD video af te spelen. Mocht je wel een abonnement hebben voor een hoge bandbreedte, dan zou ik even een speedtest doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik soms mee maak is dat als ik de weergave grote op fullscreen zet het schokken in een keer verdwijnt.

Misschien kan je je Flash-player/Direct X updaten, als je de filmpjes daar mee bekijkt.