hoe kan het dat je bij 3 aparte downloads meer internetsnelheid kan halen dan 1 apart?

ik download met 1 download vaak rond de 260 kB

als ik er bijvoorbeeld 3 bestanden download krijg ik regelmatig meer (zelfs meer dan mijn router aangeeft want die geeft aan: 310 kB komt er binnen. )

bijv zojuist: 180,100,80 kB = 360 kB

Toegevoegd na 7 minuten:
het lijkt me niet de beperkende factor van de uploadende server want hij gaat altijd maar tot 260 (bij alle downloads) en dat is nog niet eens zo hoog..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Omdat je dan optimaal gebruik maakt van de maximum download snelheid.
Probeer zelf maar eens uit: 1 bestand downloaden, en bekijk de snelheid. Die is nooit constant, en om allerlei redenen, gaat 'ie soms ook wat naar beneden.
Zodra de snelheid van je connect 1 wat daalt, springt connect 2 daar direct op in, en gaat wat sneller.
Hoe meer connects je hebt hoe soepeler het geheel loopt.
Als je het zelf test met b.v. 5 downloads, zul je zien dat de totale snelheid vrij constant is. En dus veel sneller, omdat alle connects op elkaar inspelen, en alle ruimte wordt benut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan vooral als de downloads van verschillende servers komt. Elke server heeft weer een andere maximale haalbare snelheid (ook afhankelijk van andere downloaders van die site op dat moment).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Ook bij downloads van één server doet dit verschijnsel zich voor. Het gebruiken van meerdere threads heeft heel vaak zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou wel kunnen inderdaad. Een bedrijf kan per thread een maximum snelheid definiëren.