Mijn pc verliest de laatste tijd af en toe contact met het internet (terwijl de wireless connection sterk blijft). Enig idee wat dit veroorzaakt?

Meestal herstelt de verbinding zichzelf, maar soms moet ik de verbinding handmatig herstellen. Ik heb UPC surfen en bellen. Windows XP

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maarreh... als internet weg valt, is dan - TERWIJL de internetverbinding weg is - 't signaal nog steeds sterk?? Dat zou vreemd zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, overkomt mij ook zeer regelmatig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst eens kijken of het met een netwerkkabel beter gaat. Als je dan hetzelfde probleem hebt, ligt het wellicht aan UPC, anders aan je wireless gedeelte.

Antwoorden (6)

Misschien een buur er bij gekregen die op 't zelfde kanaal zit? Probeer eens een ander kanaal?

Toegevoegd op 20-05-2009 22:03:05
Ff ingaande op de andere antwoorden:
ipv ping 100x, kan je ook oneindig pingen:
ping goeievraag.nl -t
Dat kan je ook naar een bestand sturen:
ping goeievraag.nl -t > c:\pinglogboekje.txt
Ff een uurtje laten draaien. Bij dat commando zie je niks, maar 't resultaat gaat naar 't genoemde bestand. Dit kan je als volgt openen:
notepad c:\pinglogboekje.txt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp uit je vraag dat hij wel verbinding houdt met je draadloze dinges?
Doe eens:
Windows-toets+R -> cmd -> ping -n 100 www.goeievraag.nl
En dan de laatste 4 regels copypasten (of als dat niet lukt overtypen) hierzo.

Mocht je daar geen zin in hebben: Bel met de UPC helpdesk, misschien heb je een signaalprobleem.

Toegevoegd op 18-05-2009 21:40:11
Er staat een regeleinde die geen enter is in het probeersel, dat is een spatie in het echt. Misschien werkt dit wel:
Windows-toets+R
cmd
ping -n 100 www.goeievraag.nl
Nog steeds de laatste 4 regels (samenvatting) waarin wij geïnteresseerd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ping -n 100 www.goeievraag.nl , is mijn regel om resultaat te krijgen. Zonder: http://
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mijne ook, maar die jetst die stomme site erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ping-statistieken voor 62.69.176.32:
Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 100, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 11ms, Maximum = 34ms, Gemiddelde = 21ms
Kijk eens in het accesspoint en controleer of er soms buren zijn die hetzelfde kanaal als jij gebruikt. Even zelf naar een kanaal omschakelen dat niet bij een ander in gebruik is helpt vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht voert UPC onderhoudswerkzaamheden uit aan haar netwerk. De storing kan ook veroorzaakt worden door een breuk in de kabel (die je kunt vinden in jouw modem) of elektrische apparaten die in de buurt staan van jouw modem of computer (denk bijvoorbeeld aan een magnetron). Een elektrisch apparaat kan ervoor zorgen dat jouw internetverbinding soms nauwelijks of niet werkt.

Als dit allemaal niet het geval is, heeft jouw modem of netwerkkaart wellicht een update nodig. Deze updates kun je vaak (automatisch) downloaden via de site van jouw provider (dus UPC) of de site van de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem sinds de laatste automatische snelheidsupgrade van UPC. Ben nu overgeschakeld van firefox naar IE en het lijkt beter te gaan.

UPC kan een monteur sturen om lokaal te kijken, maar als de modem OK is krijg je een rekening. Dus beter eerst goed checken of het niet lokaal zit.

Een ander netwerk op hetzelfde kanaal kan inderdaad ook een oorzaak zijn, want daat heb ik ook wel eens gehad. Dit moet je op je router veranderen. Hoe is afhankelijk van je router.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan zijn dat de waarden naar en van je modem af en toe te sterk worden: simpel op te lossen door het modem een seconde of tien van de stroom te halen (langer hoeft echt niet!). Hetgeen je volgens mij al doet ...
Als dat niet helpt, je binnenhuisbekabeling langslopen, zeker wanneer je modem gewoon goed online is (bij een Arris-modem moet alles branden, behalve link: dat moet knipperen, en als je belt, knippert Tel 1 ook).
Ook extra splitters en versterkers kunnen signaalverlies opleveren!