Is het slim om te linken naar de nieuwe site?

Wat is er aan de hand; ik heb jarenlang een domeinnaam gehad waar mijn website op draaide met alle artikelen. Echter waren er nadelen wat betreft de PHP versie en SEO vriendelijke links. Nu heb ik mijn doorverwijzende site (die eerder naar de oude site een forwarding was) over gezet naar een hoofd server zodat de eerste site straks opgeheven kan worden.
Is het slim om nu de eerste website vooral te laten linken naar de nieuwe (template etc. is hetzelfde trouwens), zodat bezoekers van de "oude" site en Google-bezoekers door te klikken gelijk in de nieuwe site komen om zo de Google ranking weer omhoog te zetten? Het is trouwens zo dat de nieuwe site/host altijd al is gebruikt als promotiemiddel, alleen bij reguliere zoekresultaten in Google krijg je de oude host nu nog vrijwel bovenaan.

Dus; is het verstandig om te linken van de oude naar de nieuwe site? En hoe snel kan ik weer op de "oude" plek gaan staan met de nieuwe hostingsite zal maar zeggen in Google?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je moet jezelf afvragen of een compleet nieuwe domeinnaam nu wel het slimste is wat je kon doen. Je had ook alle data over kunnen zetten naar een betere server, op die manier hou je in ieder geval de backlinks.

Aangezien je hebt gekozen voor een nieuwe server + domein naam is een 301 forward inderdaad de beste oplossing en wederom moet je je gaan afvragen of je het domein wel moet opgeven of dat je links van je oude domein moet blijven forwarden naar het nieuwe domein.

Zolang beide domeinen naast elkaar bestaan en je geen 301 forward op je oude domein gebruikt zal google dit als duplicate content zien, en zal je nieuwe domein voor die pagina's lager worden weer gegeven in de resultaten.

Groeten en we Kletsen.com,

Denre
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het enige verschil is dat je nieuwe domeinnaam vanuit een SEO perspectief misschien beter werkt. Voor al het andere had je domein + site naar een andere hosting provider kunnen overzetten. Indien je het oude domein opzegt zul je tevens weer opnieuw moeten beginnen met linkbuilding (kan handig zijn). Misschien ook wel handig is om de hele google cache te laten verwijderen, alvorens je het domein opzegt.

Andere antwoorden (1)

Wat je zou kunnen doen, is om onderstaande PHP code als index.php te gebruiken voor je oude website. De bezoekers worden gelijk doorgelinkt en de crawler (van bijvoorbeeld Google) weet dan ook dat je website verplaatst is.

header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("location: http://www.nieuwewebsite.nl");
?>