Hoe kun je een video van een website downloaden?

Ik bedoel van die video's op schooltv beeldbank op www.schooltv.nl/beeldbank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
6.7K

Het beste antwoord

Dit gaat als volgt:

Je gaat vanuit je explorer naar extra en dan naar internetopties.
Hier kies je in de map algemeen, browsegeschiedenis en dan instellingen.
In de map die dan geopend is kies je :bestanden weergeven.
Deze bestanden sorteer je even op type.
Dan zoek en dubbelklik je op het schooltv bestandje dat je bekeken hebt en kies vervolgens in het pop upje voor de optie opslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Teleac/NOS kennende zit dit auteursrechtelijk gewoon goed in elkaar. Op de site staat heel duidelijk vermeld hoe en waarvoor je uitzendingen mag opnemen en er een DVD van mag maken...

Alle uitzendingen zijn overigens gewoon te bestellen. En verreweg de meeste uitzendingen zijn te bekijken via uitzending gemist. Zij het met een grote vertraging in tijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn volgens mij Flash videos. Ik weet niet hoe je die kunt downloaden, volgens mij zijn die het lastigst. Maar ik denk dat er zeker een tool op het internet is waarmee het kan. Ik raad je daarom aan op het internet even te zoeken op de juiste termen (how to download flash videos of iets dergelijks).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo als er tools bestaan om screenshots van je scherm te maken zijn er ook tools om screenshots van video te maken, ik ben de naam even kwijt, maar als het goed is heb ik er wel een paar ergens op m'n HD staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Firefox en de plugin Flashgot kun je elke film, animatie, plaatje enz enz downloaden... Ook die op SchoolTV...

Als je de video kunt zien, dan kun je die ook downloaden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt is goed dichtgetimmerd... Werkt overal, maar ik zie ook dat het op die site niet kan zoals ik suggereerde...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nooit van dit programma gehoord ondanks dat ik al jaren Firefox gebruik met de nodige adblockers, en dit programma werkt ook weer fantastisch! Bedankt!
Firefox heeft een handige add-on waarmee je allerlei soorten filmpjes kunt downloaden van websites, oa. Youtube, maar op de website die je vermeldt, werkt dit tooltje helaas niet.

Toegevoegd op 17-05-2009 10:04:48
O, XiniX heeft wel een oplossing zie ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/
Is Video Downloadhelper iets voor je?
Is wel voor Firefox.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik zoek ook al een tijdje iets dat overal werkt.
Veel verder dan dit kom ik momenteel nog niet.
Ik vind het toch wel een aardige plugin die ik in ieder geval hier even genoemd wilde hebben.