Waarom start windows livemail zo langzaam op, en hoe kan ik dit sneller maken

Als ik windows live mail opstart duurt het de eerste keer ontzettend lang, eenmaal in gebruik gaat het wel wat sneller.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Dat kan diverse oorzaken hebben door verschillende services die worden opgestart. Dit kun je terug vinden in taakbeheer.
Virusscanners hebben vaak veel bronnen nodig. Een lichtere scanner kan al behoorlijk wat opleveren.
Probeer voorzichtig een aantal zaken uit te sluiten tijdens opstarten en richt je aandacht ook eens op allerlei prul wat je nooit gebruikt.
Pleeg nodig onderhoud (defragmenteren en opruimen Advanced systemcare kan je daarbij helpen ff googlen) aan je machine afhankelijk van je surfgedrag en programma`s die je hebt maar nooit gebruikt.
Soms kan wat extra geheugen of een cpu upgrade voorbetere prestaties zorgen.
Zelf heb ik de gewoonte om 1 a 2 x per jaar alles opnieuw te installeren en te voorzien van de nieuwste drivers en (bios)updates.
Vraag ik me nog wel af of hij langzameris geworden of altijd al was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het goede en meest uitvoerige antwoord