Wat kun je met SSH?

Het is me gelukt om vannaf mijn iPhone via SSH verbinding te maken met mijn laptop. Alleen vraag ik me af: Wat kun je met SSH doen? Gebruik jij het misschien SSH? En zo ja waarvoor? Misschien dat ik dan wat inspiratie kan opdoen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

"SSH (Secure Shell) maakt het mogelijk om op een versleutelde manier in te loggen op een andere computer (iPhone), en op afstand commando's op de andere computer (iPhone) uit te voeren via een shell. Simpel gezegd, open je hiermee dus een draadloze verbinding tussen je iPhone en een computer, en kun je vanaf je computer zaken op je iPhone bewerken."