Waarom kan ik niet kieskeurig.nl opvragen als ik twee kilometer over de grens in Belgie ben?

Ik ben met vakantie in Belgie en ben aan het uitzoeken welke laptop het geschikst is voor mijn dochter.Echter, ik kan niet kieskeurig.nl raad plegen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik had iets duidelijker moeten zijn. Kieskeurig.nl gaat direkt automatisch over naar kieskeurig.be.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Beste heer/mevrouw,

Kieskeurig.nl linkt automatisch door naar Kieskeurig.be als u in Belgie bent. Als u links op de home van .be kijkt ziet u een link staan: Kieskeurig.nl? Klik hier!
Als u hier op klikt, komt u op de Nederlandse site van Kieskeurig.nl.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben!

Met vriendelijke groet,

Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lijkt me erg vreemd. Kieskeurig.nl is vanaf de hele wereld in principe bereikbaar net als elke andere willekeurige site.

En als je kieskeurig.be gebruikt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een website kan kijken naar waar je internetaansluiting is en op basis daarvan je automatisch door leiden naar een ander(e) (deel van de) site. Ik kan niet controleren of kieskeurig zo kieskeurig is, maar uit je verhaal lijkt dat zo te zijn.
Maar je kan ook doen alsof je uit Amerika komt, dat werkt met een web proxy, bijvoorbeeld open surf (zie link). Vul daar in het vakje www.kieskeurig.nl in. Als je dat doet krijg je wel kieskeurig.nl .

Toegevoegd na 1 uur:
Alternatieve web proxy's op de tweede link.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Norton Safe Web meldt dat de door jou genoemde site onbetrouwbaar is.
Op diezelfde manier kom ik altijd op google.nl als ik google.com intyp. Heel irritant! Ik heb nooit gevraagd om altijd standaard naar de Nederlandse site te gaan, of google in de Nederlandse taal te raadplegen, want de meeste dingen die ik opzoek zijn internationaal en daarmee ook Engelstalig. Tegenwoordig gebruik ik maar yahoo.com voor mijn internationale queries en google.nl als ik iets specifiek Nederlands zoek.

Wikipedia doet dat ook. 9 Van de 10 keer zoek ik iets in het Engels, en als ik dan 1 keer iets in het Nederlands zoek, blijft hij de rest van de tijd op de Nederlandse taal staan, en moet ik het steeds handmatig aanpassen naar Engels. Ik ben er nog niet achtergekomen hoe ik dat kan veranderen.