Verdienen eigenaars van computerfora veel geld aan de advertenties en de rest?

Ik zit regelmatig op een computerforum en ik help gratis mensen met computerproblemen door een antwoord te geven op hun vragen. De eigenaar van het forum zie ik zelden of nooit. Nu vraag ik me af: ben ik gek als ik die mensen op dat forum help met hun computervragen, terwijl ik de eigenaar dan als het ware slapend rijk maak? Wat vinden jullie ervan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft hier toch ook antwoordne op vragen waar Sanoma "slapend rijk" van wordt. Ik betwijfel of deze forums slapend rijk worden. Als ze de hosting eruit kunnen halen vind ik het al heel knap met alleen advertenties.
sterredag
13 jaar geleden
Ben het absoluut eens met deze reactie, wie zegt dat diegene slapend rijk worden. Een goed draaiende site betaald goed geld voor hosting, vaak kunnen ze de kosten er niet uit halen met reclame en moeten ze nog toeleggen ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@raam: wie is Sanoma?

Het beste antwoord

Ik vind dat het feit, dat jij anderen wilt helpen met hun computerproblemen geheel los staan van het feit of de eigenaar van dat forum nu slapend rijk wordt of niet.
Als iemand zijn computer niet meer op kan starten en door jou geholpen wordt, is dat alleen maar een prima zaak.
Of de eigenaar van dat forum er echt slapend rijk mee wordt, dat vraag ik me af. Echt rijk worden doe je pas, met een internationaal georienteerd forum met heel veel bezoekers. Het lijkt mij meer waarschijnlijk dat de eigenaar van dat forum, de hele boel net draaiende kan houden door de advertenties, of er nèt een leuk zakcentje aan overhoudt. Mocht je er toch problemen mee hebben, dat jij bedraagt aan de rijkdom van de eigenaar, dan kun je altijd op andere fora terecht; er zijn heel wat fora waar mensen elkaar helpen met computerproblemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je geeft zelf al eigenlijk het antwoord..
kijk je word er nooit een slechter mens van om iemand een keer te helpen maar je moet wel je grens trekken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al het forum goed bezocht wordt. Zoals - noem eens een bekend forum - fok.nl bijvoorbeeld die verdienen veel geld. Ze geven ook wel wat uit aan medewerkers. Maar reken maar dat ze geld verdienen. Ik heb zelf ook een website dus ik weet dat het mogelijk is om er geld mee te verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik help mee bij www.pc-helpforum.be
Is dat een site dat veel verdient, denk je? (op de rug van de medewerkers?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond ergens 12 dollar per dag
Als jij echt tijd steekt in het schrijven van goede behulpzame antwoorden, zoals wij allen hier doen... en je krijgt er niets voor terug (zoals reclame voor jouw eigen bedrijf, een linkje naar jouw site, naamsbekendheid, etc.) dan kun je inderdaad misschien beter zelf iets opzetten.

Een website met eigen forum opzetten is qua techniek en kosten echt geen probleem. De website / het forum bekendheid geven is wel wat lastiger. Maar het is dan wel jouw eigen site waar je zoveel tijd in steekt... geeft vast veel meer voldoening.

Qua inkomen kloppen bovenstaande reacties wel. Het is echt geen goudmijn. Maar tussen de 10 en 20 euro per dag verdienen terwijl je zelf haast niets hoeft te doen... mooi meegenomen. Maar vergeet niet de hostingkosten, oplossen van problemen, kicken van stoute deelnemers, promotie van het forum, etc. Dus weet je echt zeker dat de beheerder echt niets doet?