hoe kan je bestanden delen voor bepaalde netwerken?

Ik wil dus dat thuis bepaalde mappen zichtbaar zijn maar als ik op school zit, deze niet zichtbaar zijn.
Hoe kan ik dit instellen voor Windows- XP en 7?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het lijkt me handig om het onderstaande artikel eens door te lezen. Daarin staat hoe je bestanden deelt tussen Windows XP en Windows 7.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je een wachtwoord nodig hebt om bij de bestanden te kunnen. Dan worden de bestanden niet zomaar gedeeld. Binnen jouw thuisnetwerk kun je dit wachtwoord met anderen delen. En op school kent men dat wachtwoord niet en komt men er niet bij.

Daarnaast kun je op de partitie waarop de gedeelde map zich bevindt het NTFS-bestandssysteem gebruiken. NTFS biedt namelijk ingebouwde beveiliging, dus daar kun je ook gebruik van maken. Wel moet je daar ook een beetje mee uitkijken. Met beveiliging kun je namelijk zaken afschermen, maar als je er niet goed mee omgaat dan kun je het ook nodeloos ingewikkeld maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het makkelijkte is dit te realiseren door je bestanden op een server te plaatsen, middels pasworden en polilcy's kun je dan de zaken afschermen voor derden.