Is het mogelijk een directe link te maken naar een Google Maps routebeschrijving?

Wat ik graag zou willen is een link naar Google Maps.
Als je die opent moet je meteen je eigen adres kunnen invullen en je route kunnen berekenen.

Tot nu toe heb ik alleen een link kunnen maken die de locatie in een 'ballonnetje' weergeeft. Dan moet je nog op 'Routebeschrijving' klikken. Die stap wil ik eigenlijk niet. Kan dit?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Toegevoegd na 57 seconden:
In de afbeelding heb ik een afbeelding gedaan van wat ik eigenlijk wil zien nadat je op de link geklikt hebt: meteen een invulveld waar je je eigen adres in kunt vullen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
9.5K

Het beste antwoord

Op basis van de onderstaande bron heb ik het volgende samengesteld: http://maps.google.nl/maps?daddr=Domplein 1, Utrecht&f=d

Dit is op basis van een willekeurig bestemmingsadres. Ik nam aan dat Utrecht wel een Domplein zou hebben ;-)

Zo wordt het bestemmingsadres aangegeven en kun je direct het eigen adres invoeren. Ook kun je dit op je eigen website opnemen. In de eerste bron staat namelijk ook als voorbeeld een HTML-formulier waarmee iemand op jouw eigen website een adres kan invullen. Als men dan het formulier verzendt krijgt men direct een routebeschrijving van Google voorgeschoteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is zonder meer het beste antwoord. Ik kan niet bedenken hoe iemand een beter antwoord zou kunnen geven op mijn vraag. Danku!