Mijn internet (Firefox) stottert. Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?

Het komt erop neer dat ik steeds 10 seconden kan werken en dat dan alles voor 5-10 seconden vast zit. Ook nu ik deze vraag aan het typen ben, staat het beeld steeds stil. Ik kan dan ook niet zien waar ik klik of wat ik typ. Blijkbaar onthoudt de pc wel wat ik aan het typen ben, want las hij het dan weer doet, staat de tekst er toch of komt hij langzaam in beeld.
Het is enorm storend, want ik kan nu wel doortypen, maar als ik bv van tabblad wil wisselen, dat weet ik niet wat ik hab aangeklikt. Er gebeurt een hele tijd niets en dan zie ik pas wat ik gedaan heb.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

ja heb ik ook wel eens , ik ga dan de computer even defragmenteren en dan als dat klaar is de computer uitschakelen en dan weer opnieuw opstarten en dan is het over..

Toegevoegd na 44 seconden:
heel toevallig had ik dat gisteren ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is vreemd.. dan even de ccleaner gebruiken
het kan zijn dat je jpc langzaam 'volloopt' met info , defragmenteren kan helpen, maar beter is nog om niet gebruikte programma te verwijderen en daarna je pc opschonen met bv. Ccleaner . ook ervoor zorgen dat je genoeg intern gehuegen hebt, afhankelijk van je systeem, XP, vista, Windows7 enz. voor xp minimaal 1 GB als je een beetje stabiel wil werken, voor vista of windows 7 minimaal 2 gb, liefst iets meer.
ook ervoor zorgen dat je de laatste versie van je firefox gebruikt. of de updates ervoor binnenhalen, deze zorgen dat eerdere problemen worden opgelost met de nieuwste updates.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk heb je heel veel plugins in Firefox? Een aantal gebruiken mogelijk heel veel resources van de computer. Wanneer je dan veel vensters / tabbladen open hebt staan dan gebruikt Firefox veel CPU en geheugen. Misschien een paar plugins uitschakelen?

En, zoals eerder genoemd, is de computer misschien ook niet optimaal. Firefox schrijft ook steeds gegevens naar de harddisk en dit kan vertragend werken. Mogelijk zit de computer ook vol met kleine programma's die onnodig actief zijn in de achtergrond. Dus de computer even checken kan ook geen kwaad. En inderdaad is Ccleaner één van de meest populaire programma's.

En... niet direct een antwoord op jouw vraag maar mogelijk wel een suggestie... Google Chrome naast Firefox installeren. Deze browser is mogelijk veel sneller omdat deze nog niet vol zit met functies. Die kun je dan gebruiken als je echt snel even iets wilt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het eerst eens proberen met een nieuw Firefox-profiel. In de link hieronder wordt uitgelegd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. Een nieuw profiel betekent: beginnen met een schone lei. Dit nieuwe profiel komt dan naast jouw huidige profiel te staan. Je kunt dan zelf kiezen of je Firefox met je huidige profiel of het nieuwe profiel wilt opstarten.

Als het met een nieuw profiel nog zo belabberd werkt, dan zou ik de oorzaak maar eens buiten Firefox gaan zoeken. Bijvoorbeeld: een virusscanner of een ander programma dat in de weg zit.

Als Firefox met een nieuw profiel opeens wel goed werkt, dan zul je de plug-ins, extensies en instellingen in je Firefox-profiel eens nader moeten bekijken. Dan moet daar haast iets tussen zitten wat zich misdraagt.

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het defragmenteren van de harde schijf het verschil maakt tussen een nauwelijks reagerende Firefox en een goed werkende Firefox.