Wat moet ik nu doen?

Afgelopen nacht is er naar heel mijn mail bestand een mail gestuurd.
Het schijnt een maatschappij van elektronische producten voor computers te zijn, wat kan ik nu het beste doen. Ik heb een hotmail.com

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Omdat het om hotmail gaat, vermoed ik dat je geen malware op je eigen pc hebt, maar dat je hotmailaccount is gehackt. Ik zou dit melden bij hotmail zelf, mijn wachtwoord veranderen, en iedereen in mijn adresboek een waarschuwing sturen dat het bewuste mailtje niet van mij is en niet geopend moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook mijn idee +1

Andere antwoorden (3)

Het mailtje weggooien. Grote kans dat 't spam is of erger: dat er een link in zit naar een website met malware. Met name als je de mail niet had verwacht/geanticipeerd/gevraagd/er op bent geabonneerd.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ah.. Je bedoelt dat er spam is gestuurd naar iedereen in je adreslijst?
Je kunt twee zaken onderscheiden:
1. Een oorzaak kan zijn dat er een (SMTP-)virus op je PC zit of zat.
2. Het mogelijke gevolg van 1. En dat is: de emailadressen zijn voor de rest van hun leven bekend bij een spamcrimineel. En dus niet (alleen) op jouw PC. Je kennissen zullen dan pas van de spam afkomen als die spamboer die mailadressen niet meer gaat gebruiken. Dit eventuele gevolg staat 100% los van wat jij op je eigen PC doet of repareert of cleant.

1. en 2. hoeven niet tegelijkertijd waar te zijn.

Dit kan ook:
3. Iemand anders in de adreslijst (die dezelfde personen in de lijst heeft staan waarvan jij hebt vernomen dat ze nu spam hebben) heeft een virus opgelopen. Dat kan dan 100% buiten jouw om zijn (m.a.w: jij en je PC heeft er geen invloed op gehad).

Je kan je PC scannen met bijv: www.pandasecurity.com/activescan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een virusscan gaan gebruiken. Waarschijnlijk zit er iets van een virus of een tracker op je PC, waardoor andere op jouw mail komen.
Kijk of je scanner iets vind, en verander daarna je wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat 2 maal gehad in 4 maanden,iemand heeft dan toch je hotmailaccount gehackt.
Zou in ieder geval gelijk je wachtwoord veranderen.