Zijn er manieren om je wifi ontvangst te verbeteren zonder apparaten daarvoor te kopen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb weleens gezien dat ze de hele muur met aluminium folie gingen bedekken en dat dat wel hielp. Dat zag ik geloof ik bij mythbusters. Maar volgens mij waren er ook nog andere oplossingen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

met een zeef;)
Knip een gat in de zeef, in het midden.
Steek de adapter in het gat (In een computerzaak kun je een WiFi-adapter en een USB-kabeltje kopen hiervoor)
Tape de zeef vast aan een bezemsteel.
Verbind dit met een USB-kabeltje aan je computer.
Houd dit tegen de muur en zoek het sterkste signaal.

Ik heb het niet zelf geprobeerd, dus geen garanties:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt alsof dat zou kunnen werken. Ik zocht eigenlijk naar een ander antwoord maar dat was door een verkeerde vraagstelling. Op de vraag die ik stelde vind ik dit het leukste en mogelijk het beste antwoord. :) groet Jeffrey

Andere antwoorden (2)

Zo dicht mogelijk bij het modem gaan staan en als dat niet kan, de ontvanger richten naar het modem toe. Experimenteren met de richting van de antenne(s) op het modem wil ook nog wel eens helpen.
13 jaar geleden
Het antwoord van de zeef doet me denken aan zelfbouw oplossingen met pringles doosjes. Door z'n vorm zijn die doosjes goed geschikt om antennes van de maken die het bereik van je wifi signaal een enorme boost geven.