Om filmpjes op youtube te zetten moet je eerst een account aanmaken op de homepage, daarna kun je met de button 'upload' je filmpjes online zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk maar eens naar de volgende link met uitleg:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stappen
1. Schrijf je in op YouTube
Om filmpjes op YouTube te kunnen zetten, heb je eerste een account nodig. Ga naar www.youtube.com en klik in de rechterbovenhoek op 'Sign Up'. Vul in het volgende scherm alle gevraagde gegevens in. Gebruik een werkend emailadres, want YouTube stuurt je een verificatiemailtje.

2. De grote gele knop
Als je eenmaal bent ingeschreven, staat er een grote gele knop met ‘Upload’ in de grijze navigatiebalk. Klik erop.

3. Informatie over de film
In het volgende scherm vul je de informatie over het filmpje dat je op YouTube gaat zetten in. ‘Title’ is de titel die je mee wilt geven en ‘Description’ is een beschrijving van het filmpje. In ‘Video Category’ zoek je de categorie die het best bij je video past. En bij ‘Tags’ vul je sleutelwoorden in waar mensen op zouden kunnen zoeken.

4. Kies je opties
Je kunt onder ‘Broadcast Options’ kiezen of je filmpje publiek wordt of alleen door jou en (hooguit) 25 anderen te bekijken.
Bij ‘Date and Map Options’ kan je eventueel invullen waar en wanneer je filmpje op is genomen.
Bij ‘Sharing Options’ kun je kiezen hoe je video gedeeld kan worden – hier kun je bijvoorbeeld instellen dat mensen je filmpje niet of juist wel mogen ‘embedden’ op hun weblog of hun hyves.

5. Upload a Video
Klik op ‘Upload a Video’. De optie ‘Use Quick Capture’ is bedoeld om direct een opname te maken met je webcam.
In het volgende scherm kun je ‘browsen’ naar het filmpje dat je op je computer hebt staan. Zoek je filmpje en klik op ‘Upload Video’.
Wees geduldig, want dit kan even duren.

6. Thank you!
Als de upload klaar is, bedankt YouTube je. Je filmpje staat op hun server, maar hij moet nog wel eerst ‘geprocessed’ worden. Klik op de ‘My Videos’-link om te zien of je filmpje er al staat.
Als YouTube nog bezig is met processen, ververs de pagina dan later. Als je filmpje klaar is: deel 'm met de wereld.