Hoe werken die ballonnetjes op Google Maps?

Iemand heeft mij gevraagd een paar dingen omtrent haar website na te kijken. Zo heeft ze geen "ballonnetje" als je op Google zoekt en dan de Google Map bekijkt. Als je beter kijkt, staat ze er wel op, maar dan met een stip, zonder ballonnetje erbij.

Ik vraag me dus af hoe het zit met die ballonnetjes. Waar halen ze die info vandaan en hoe kan ik dat aanvullen?

Toegevoegd na 2 uur:
Ter verduidelijking, als je bijv. op "loodgieter enschede" zoekt, krijg je o.a. een kaartje met daarop aangeduid een aantal loodgieters. Sommige met alleen een stip, sommige met een stip met ballon met een letter erin.

Mijn "opdrachtgeefster" heeft dus wel een stip, maar geen bijbehorende letter. Kan ik zo'n letter toevoegen? Zo ja, hoe dan? Zo nee, wat kan ik wel doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
5.7K

Antwoorden (3)

Als je buzz gebruikt komen ballonnetjes te staan waar de gps je herkent op de maps. Die ballonnetjes bevatten de buzz boodschap. Maar ik denk dat je de pointer bedoeld. Die kan je veranderen in googlemaps instellingen. Foto op maps als pointer kan ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo'n Google-maps ding op je website wilt opnemen, dan ga je naar Google Maps en tikt daar het adres in in de zoekbalk. Vervolgens zie je rechtsboven de kaart een link waarmee je de link naar de pagina kunt opvragen. Als je daarop klikt dan kun je een link naar de pagina opnemen. Of een stuk HTML om direct in de website op te nemen. In elk geval moet er dan gewoon zo'n ballonnetje bij komen te staan.

Als je meer wilt, dan moet het ook mogelijk zijn om "custom markers" op te nemen, maar ik neem aan dat je in eerste instantie al tevreden bent met een normale rode marker op de pagina.

Waarom bepaalde loodgieters een marker krijgen en anderen een stip:
Als je zoekt op "loodgieter enschede" (zoals in jouw voorbeeld) dan zie je eerst de eerste 7 resultaten. Als je doorklikt, dan zie je de eerste 10 resultaten (A t/m J). Als je dan aan de linkerkant bijvoorbeeld op pagina 2 klikt, dan zie je dat wat daarvoor rondjes waren nu met ballonnetjes wordt aangeduid. Google beperkt dus elke keer het aantal ballonnetjes op de pagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je dit bedoeld:

http://www.goeievraag.nl/vraag/bedrijf-google-maps.88793#