Sinds de komst van laptop 2 heeft laptop 1 meestal geen internetverbinding meer... maar soms wel. Hoe krijg ik m'n verbinding weer goed?

Toegevoegd na 14 minuten:
ik maak gebruik van draadloos internet. Mijn man heeft ook een laptop. Er zijn dus 3 laptops die via de draadloze router werken. Maar zelden allemaal tegelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Staan de instelling in je router wel goed? Kan deze meerdere verbindingen genereren? Daarbij zijn er providers, zoals UPC, waarvan je het mac adres moet klonen, voordat je verbindingen kan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk even wat voor ip-adres de laptop krijgt, op het moment dat internet het doet.
Dit doe je via start -> uitvoeren -> cmd (intikken+enter) -> ipconfig (intikken+enter)
Bij windows 7 kan je cmd intikken in het zoekbalkje als je het windows logo aanklikt.
Begint dit met 10. of 192. of 172. dan zou ik het even niet direct weten, maar begint dit met iets anders, dan heb je een modem/router die niet ingesteld staat als router, maar als bridge.
Bij de instelling bridge kan je in principe maar 1 pc tegelijk gebruiken (bij de meeste consumenten aansluitingen).

Verhelpen doe je door de modem/router in te stellen op ROUTED ipv. BRIDGED.
Kan dit niet, dan is een extra router mogelijk een oplossing.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je het ip-adres hebt gevonden, mag je me de eerste 2 stukjes wel sturen, dan kan ik wel bedenken of het goed is. 000.000.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek in je routerinstellingen of DHCP aanstaat. Dit zorgt voor ip-adres uitgifte in je LAN. Elk divice dat zich draadloos aanmeld krijgt een IP-adres van de router.