Is vals spelen oneerlijk?

Of krijg je daardoor sneller meer punten?

EDIT: op GV

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie heeft er geklikt op "Goeie Vraag!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikke, dat schrijf ik toch in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foei, klikken is niet netjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe doe je dat dan: vals spelen op GV?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt dat mensen antwoord geven op vragen op deze website met als enige doel om punten te scoren, zonder het antwoord op de zojuist gestelde vraag te weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt vaak dat punten op GV geen waarde hebben. Als dat klopt: in welke zin kan je dan vals spelen op GV?

Het beste antwoord

Tenzij iedereen vals speelt, dan is het wel eerlijk ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom dan?

Andere antwoorden (16)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja omdat er ook mensen zijn die niet vals spelen. Maar waarschijnlijk krijg ik een punt erbij voor dit antwoord en jij er 5 minder omdat de vraag wordt verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1!
Valsspelen is per defenitie oneerlijk. Als mensen er niet achter komen dat je vals speelt krijg je inderdaad weer meer punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om antwoord te geven op deze vraag moeten we eerst kijken naar de vraag. Het belangrijkste kernwoord is toch wel het woord 'vals'. Daarnaast is het 2e kernwoord 'oneerlijk'.

'Vals spelen' heet nou eenmaal 'vals spelen' omdat het vals is, ofwel: gemeen, kwaadaardig, onbetrouwbaar, smerig, trouweloos, verraderlijk.

Synoniemen voor 'Oneerlijk' zijn: bedriegend, frauduleus, illusoir, leugenachtig, listig, loos

En aangezien 'bedriegen' oplichterij is, en dus niet eerlijk is, is vals spelen oneerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helder +1
Natuurlijk is vals spelen oneerlijk. Vals betekent: niet oprecht, onbetrouwbaar of niet zoals het zijn moet.
Ik denk dat je in het algemeen niet sneller meer punten krijgt. Je kunt wel heel veel vragen beantwoorden met een onzin antwoord, maar je zult zelden als beste antwoord worden gekozen. Het is dus maar de vraag wat het meeste oplevert.
Maar van mij krijg je weer een +1 voor de goeie vraag, dus dat levert weer op he...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks ;) +1
Ja vals spelen is oneerlijk.
Hopelijk kun je hierdoor niet sneller meer punten vergaren, al ben ik bang dat het wel kan en gebeurt.

Het is overigens wel handig als je aangeeft waar je op doelt met je vraag. Gaat het om Goeievraag of algemeen het spelen van spellen waarbij punten worden vergaard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja: vals spelen is oneerlijk.

Maar met betrekking op GV... Waarom zou je daar vals spelen? Als je nu eens iets met die punten kon, dan zou ik het begrijpen, maar puur en alleen meer punten halen omdat het leuk staat...
In feite zou het heel simpel zijn: Ander account maken met ander e-adres en klaar is kees.
Valt heel moeilijk te controleren. Maar ja, in hoeverre voel jij je er blij bij als jij ziet dat je 3000 punten hebt, maar voor jezelf weet dat je er 2000 aan jezelf te danken hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lingo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
nee hoor, is part of the game...

Wat is een eerlijke politicus?

Dat is er eentje die ze nog niet gepakt hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wijze woorden XiniX. +1
Als je meer waarde hecht aan het aantal punten dan aan een goed antwoord kun je het als vals spelen betitelen en dan is het oneerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat het em is? Goeievraag heeft dit systeem geïntroduceerd EN om klanten te behouden, EN om expres verkeerd gegeven antwoorden uit te bannen. En als je wil; Goede antwoorden te belonen met punten, for what it's worth.

Vals spelen qua het hebben van meerdere accounts is NIET de bedoeling natuurlijk, en ook verboden als ik het me goed herinner.

In het algemeen is valsspelen altijd oneerlijk. Een houdt zich niet aan de regels waar anderen zich wel netjes aan houden. Logisch dat deze personen gestraft worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Je kunt vals spelen moeilijk eerlijk noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij opinievragen kan je zelfs naar de (vermoede) opinie van de vraagsteller toe antwoorden; geeft volgens mij een behoorlijke kans op 10 punten.
Maar de meesten hier weten het liever beter.
Geen idee waarom iemand het zou doen trouwens, als je een erg laag zelfbeeld hebt misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn de regels zo, dat je (bijna) niet kunt valsspelen. Als er al iemand vals zou kunnen spelen, zou het een moderator moeten zijn, want die kunnen tamelijk anoniem vragen en antwoorden verwijderen en/of verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je bedriegt je zelf en dat is erg vals!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat kennelijk over vals spelen op deze site

Als het werkelijk een doel van je is om punten te halen, dan wens ik je veel succes en plezier. Je gaat je gang maar:)

In het algemeen zou ik antwoorden:

Het heet 'spelen' dus het is een spel
een spel heeft nu eenmaal regels
als je die regels niet wil volgen moet je een ander spel gaan spelen,
meespelen EN de regels niet willen is een contradictie, niet erg logisch. Je 'speelt' dan niet, hebt een ander doel dan de anderen.
Je kunt dan UITSLUITEND jezelf voldoening geven. En als je met jezelf wil spelen doe je dat maar ergens waar anderen er geen last van hebben:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vals IS oneerlijk, dus ja ;)