Hoe bepaald Google de kleur van afbeeldingen?

Klik op de foto voor vergroting.

En maximaliseer het pop-up scherm.

of bekijk het via deze link: http://images.google.nl/images?q=bloemen&hl=nl&sa=N&um=1&imgcolor=black

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe ze het doen, weet ik niet maar ik vind het heel leuk dat ik via jouw vraag deze optie heb leren kennen... joepie ...nu ga ik de hele dag plaatjes op kleur zoeken...doei...geen tijd meer te verliezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de tip :D

Antwoorden (4)

Mij lijkt dat gewoon wordt gekeken hoeveel procent van de pixels in het gekozen kleurbereik liggen. Is dat percentage boven een bepaalde ingestelde grens, dan voldoet het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe doen ze het dan met Inhoudtype?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar komt wat ingewikkeldere image processing bij kijken, zoals bijvoorbeeld gezichtsherkenning. Welke techniek precies wordt toegepast zal afhangen van welke inhoudtype je gekozen hebt. Bij nieuwsinhoud lijkt me dat je dat niet uit de afbeelding alleen kunt halen, dus moet je ook kijken in welke context de afbeelding op het web voorkomt.
Volgens mij bepaalT google de kleur van de afbeeldingen niet, maar geeft kleurenopties voor de opbouw van het eigen scherm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier zijn algoritmen voor in de software van Google. De algoritmen bestaan uit een kunstmatige intelligentie.

Aangezien computers niets zelf kunnen bedenken (ze volgen alleen bevelen op die door mensen gemaakt zijn) worden de algoritmen van Google getraind door mensen. Deze mensen zeggen per afbeelding wat zij vinden welke kleur het meeste voorkomt in een afbeelding. De software 'leert' daarvan. Naarmate er meer en meer afbeeldingen 'getraind' worden, kan de software steeds beter afbeeldingen herkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je er ook bewijs of bronvermeldingen voor dat Google hiervoor kunstmatig intelligente algoritme voor zou trainen? Dit soort beeldbewerking is namelijk redelijk standaard en prima te automatischeren met conventionele algoritmen.
Hij berekend gewoon de gemiddelde kleur van alle afbeeldingen, en als die kleur in de buurt van blauw ligt, dan wordt hij getoond