Wat te doen?

Omdat ik nogal laks ben met de e-mail (meestal wegens vermoeidheid en het gevoel altijd iets te moeten [daar valt e-mail ook onder]), hebben mijn vriendinnen volgens mij besloten ook op mij niet meer te reageren. Ik word nu toch echt zenuwachtig.

Toegevoegd na 47 minuten:
Nou ja, nu krijg ik nu net, precies nadat ik de vraag stelde, een lief mailtje van een van de vriendinnen. Cadeautje van de kosmos. Ik maak me weer druk om niks.

Toch bedankt van de antwoorden, want ik leer ervan. Ik ga jullie tips zeker gebruiken.

13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je altijd moe bent, is het heerlijk dat je aan het eind alleen nog vrienden en vriendinnen overhoudt, die je begrijpen en waarderen.
Bij die vrienden maakt het niet uit of je antwoord gisteren of over drie maanden komt. En wat het mooie is, die vrienden dragen niet bij aan je vermoeidheid, maar helpen je om te ontspannen, zodat de vermoeidheid afneemt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

vriendelijk mailtje rondsturen met uitleg waarom je zo vaak niet snel reageert... vermoeidheid lijkt een vage klacht, tot je zelf ervaart wat het is om te moe te zijn om email te maken.

Echt... mensen weten niet wat het is tot ze zelf zo moe geweest zijn. Aan jou de taak om het hen duidelijk te maken.

Mensen die je dan nog steeds negeren, zijn geen vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Alleen is dit groepje mensen, mijn groepje beste vriendinnen. Pijnlijk. Ja, die vermoeidheid is moeilijk uit te leggen. Ik doe lichamelijk werk en dat hakt er soms nogal in. Zeker na acht uur lopen en tillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch uitleggen... beetje kruipen... sorry jongens, ik vind het echt heel naar, maar deze vermoeidheid is niet leuk,... bladibla,.... echt, als ze je het niet vergeven, ZIJN het geen vrienden.
Reageren je vriendinnen alleen niet meer op je e-mails en doen ze verder nog gewoon? Dan zou ik me er niet al te druk om maken. Leg het ze gewoon een keer uit. Dat je weet dat het niet leuk is als je geen reactie ontvangt maar dat je soms geen puf hebt om te antwoorden.
Aan de andere kant, je e-mailt wel (want je ontvangt geen reacties van je vriendinnen meer) dus waarom zou je hun berichten niet beantwoorden? Zoveel moeite is dat toch niet en het zijn wel je vriendinnen. Wees er zuinig op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ze kunnen bellen of bij ze langs gaan en vragen of je vermoeden juist is. Zo ja, dan kun je daar iets mee doen (excuses of uitleg of wat je ook wilt), zo nee, dan weet je dat ook weer en kun je verder vragen naar de achterliggende reden.
Wat ik wil zeggen is dat communicatie ook anders kan dan over de mail. Dat is ook minder vermoeiend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte vriendinnen zullen uiteindelijk toch reageren denk ik zo.
Maar misschien moet je nog een mailtje sturen en daarin oprecht uit leggen hoe het precies zit, dat je zo moe bent en hoe je je voelt.
Je mag er ook best je excuus bij maken, je kunt zelf het best inschatten of dat nodig is, maar het is goed die ander uit te leggen dat het je spijt, dat je begrijpt dat ze het vervelend vonden, maar dat dat echt de enige reden was: je moeheid.
Je kunt natuurlijk niet verwachten van je vriendinnen dat ze het snappen als je het ze niet goed uitlegt, dus neem daar de tijd voor.
Tenslotte is het contact tussen mensen onderling toch een beetje gebouwd op wederkerigheid, je moet er allebei aan werken.