als je wifi op je mobiel hebt, moet dat dan bij je abonnement zitten om er gebruik van te maken

want als ik mijn draadloze netwerk aanklik wat ik heb voor mijn laptop, dan komt er te staan: verificatie mislukt.

Toegevoegd na 25 minuten:
wat moet ik dan doen/ veranderen als er staat: verificatie mislukt?

Toegevoegd na 38 minuten:
ja dat moet ik, maar welke meot ik dan kiezen? i heb een samsung jet!

Toegevoegd na 47 minuten:
hoe kan ik dit vinden op mijn laptop?
en waar kan ik dat vinden in dat boekje?
mijn router is van het merk: ZyXEL

Toegevoegd na 54 minuten:
waar kan ik die versleuteling veranderen op mijn mobiel?

Toegevoegd na 2 dagen:
nee.. het is nog niet gelukt. ik heb echt alles geprobeerd. maar moet je misschien het proxy adres invullen en de netwerksleutel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het al gelukt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee.. het is nog niet gelukt, moet je misschien het proxyadres invullen en de netwerksleutel. zo ja, waar moet ik het proxyadres vinden? in het boekje van de router?

Antwoorden (3)

WiFi staat los van mobiele abonnementen. Je kan het bijvoorbeeld ook gebruiken als je je SIM-kaart eruit haalt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is gewoon een signaal ontvangertje.
Het antwoord is dus nee, dat hoeft niet.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het zou kunnen zijn dat je zelf het versleutelingstype (WEP/WPA/WPA2) aan moet geven op je telefoon bij het instellen van een wifiverbinding. Dat moest ik altijd op mijn nokia n95.

Toegevoegd na 25 minuten:
Welke versleuteling je moet instellen ligt aan welke versleuteling je router of modem gebruikt. Weet je dit niet, probeer het af te spieken van de wifi-verbinding op je laptop of zoek het op in het boekje van je modem/router

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ga ervanuit dat je Windows gebruikt, dan moet je in het Configuratiescherm even je netwerkverbinding opzoeken en bij de eigenschappen kijken hoe die beveiligd is. Op de Samsung Jet een Wi-Fi verbinding configureren weet ik niet hoe dat moet. Dan moet je even in de pdf handleiding kijken die ik bijgevoegd heb.

Toegevoegd na 1 uur:
Je kunt ook op je laptop je internetbrowser openen en naar http://192.168.1.1/ gaan dat is het adres om je modem/router te benaderen. Daar kun je ook zien hoe je verbinding is versleuteld.

Toegevoegd na 2 dagen:
Dat proxy adres is niet nodig. Nogmaals is het erg moeilijk voor ons om zonder kennis van de Jet jou te helpen. Tot slot heb ik nog een extra link voor je met een handleiding tot het opzetten van een wifi-verbinding met je thuisnetwerk incl. screenshots. Daarop kun je ook zien waar de informatie over je wifi-verbinding staat. Als je bv. WPA2-methode gebruikt bijvoorbeeld moet het protocol ook kloppen (AES/TKIP), bij WEP is een netwerksleutel voldoende
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wifi heeft niets met je abo te maken. Kortom zonder internet op je gsm kan je wel gebruik maken van wifi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook mobiel internet nemen, dan ben je niet afhankelijk van je wifi signaal of een ethernetkabel gebruiken? Of moet het perse draadloos zijn?