Zal Youtube ooit winstgevend worden?

Zo ja, waarom en wanneer dan?
Zo nee, waarom dan cq wat zou men anders moeten doen?
Graag dus beargumenteren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Wat denk je zelf? Tuurlijk doen ze dat op enig moment... Beleggers willen vooraf zoveel zekerheid hebben... Net zo bij een bank, als je kunt aantonen dat je de lening NIET nodig hebt, ja dan pas krijg je een lening... Zo ook hier...

Ze moeten niets anders doen, dan doorgaan met waar ze mee bezig zijn, dan stroomt de winst naar verloop van tijd binnen, en als dat zo is, ja dan gaan ze pas veranderen, dan gaan ze geld vragen voor TOP-filmpjes enz enz...
Zo gaat dat... Kijk eerst moet je de baas worden en als je de baas bent, dan moet je de baas spelen... Dat is toch overal zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Slywotsky is het winst model waar je het over hebt het Installed Base Profit Model. Een goed voorbeeld hiervan is dat printers bijna gratis zijn maar de toonders duur. Men verdient aan de verkoop van de toonder. Ik heb sterke twijfel of Youtube ooit winst gaat maken. Ik heb zlef al een paar keer gezien o.a met een heel succesvolle gratis vacature site. Zodra er betaald moets worden was het over.
Of alleen de reclame Youtube gaat redden is sterk de vraag! http://en.wikipedia.org/wiki/Adrian_Slywotzky
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is er nog wel geld te halen uit het uitzenden van oude films, series en tekenfilm series. Doe daar genoeg regio gerichte reclame tussen en je zou een heel eind moeten komen. Groot probleem is echter dat de productiemaatschappijen liever zien dat hun materiaal in een stoffige kelder verdwijnt dan dat het op 1 of andere manier op internet komt.
Ja, ze zullen alleen een beter manier moeten vinden om alle date te verwerken. Maar ik denk dat ze bij google daar wel iets op vinden. Door technologische vooruitgang wordt het instand houden van de site goedkoper, maar de prijs van een advertentie zal in verhouden niet veel veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk zullen ze dat. Ten eerste staat er een groot bedrijf als google achter. Die zijn niet dom die jongens. Youtube geeft ze een prachtige speeltuin om nieuwe vormen van advertentie mogelijkheden te ontwikkelen. Daaruit vloeit weer genoeg geld richting youtube. Momenteel zijn er al advertenties op de site aanwezig. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat ze reclame in de filmpjes inbakken , of een balkje, of geld vragen voor filmpjes die grote bedrijven erop zetten of of ... mogelijkheden zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een product wordt winstgevend op het moment dat het aanslaat. YouTube is ondertussen al zó ingeburgerd onder de internetters dat er miljarden mee te verdienen zijn. Moet je nagaan: zelfs de nieuwe Amerikaanse president Obama zendt zijn wekelijkse status report op YouTube uit!