Mijn pc geeft aan dat de verbinding met het draadloos modem laag is. Heeft dit invloed op mn internetsnelheid? En zo ja, hoeveel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Nee je internet wordt er niet trager door, maar je loopt wel kans dat je internet af en toe wegvalt, waardoor hij opnieuw verbinding moet zoeken en in dat geval scheelt het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lagere kwaliteit verbinding zal wel invloed hebben om je snelheid. Dit omdat het netwerk de slechte verbinding die er is ook moet gebruiken om te blijven controleren of er een verbinding is. Dit gebeurt normaal ook maar dan heb je ook 100% van je signaal.
Tot in hoeverre dit je snelheid beinvloed durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft geen invloed op de internetsnelheid, maar wel op de verbindingssterkte..
Er kunnen "lags" ontstaan wanneer je computer even geen verbinding krijgt met je router, zodat het lijkt alsof je internet langzamer gaat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij weinig veldsterkte wordt de bandbreedte van je draadloze verbinding automatisch teruggeschroefd, dus dit heeft absoluut invloed op je internetsnelheid. Zoek de oorzaak. Het kan zijn dat je te ver van je access-point afzit, er kan een betonnen vloer tussen zitten, er kan wat kapot zijn, of je buren hebben net ook een Wifi-ding aangezet op hetzelfde kanaal. Kan allemaal.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist!