Welk CMS heeft de meeste kans om de standaard te worden in de wereld of europa, en waarom juist die?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Geen een.
Elk CMS heeft zo zijn eigen voor een nadelen. En afhankelijk van wat een bedrijf nodig heeft, wordt er een gekozen. Het opzetten van een groet site is specialistenwerk en de specialisten zullen wel een voorkeur hebben. Maar een bedrijf zal zich niet bezig houden met welk CMS, alleen met de eigenschappen.

Een reisbureau heeft nu eenmaal andere wensen dan een universiteit.

Toegevoegd na 6 minuten:
[groet => grote]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal geen CMS standaard worden. CMS is feitelijk alleen interessant voor kleine bedrijven welke geen programmeur in kunnen huren voor specialistisch werk.

Als CMS wordt op dit moment voor websites Joomla vrijwel het meest gebruikt. Voor sites met een webshop is OScommerce heel veel gebruikt.

Eigenlijk is er voor elke specialisme wel een bepaald CMS systeem.

Ik zal proberen om een paar verschillende eruit te lichten:

Webshops:
OScommerce
Prestashop
virtuemart (voor joomla)

CLAN (game) sites:
PHP-fusion
PHP-nuke
PHP -nuke evolution

Websites:
Joomla
Wordpress
Silverstripe

Hieronder een link van de top 12 inclusief links en eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordpress en Joomla zijn zo'n beetje de standaard.

Maar goed het hangt echt af van de functies die je nodig hebt.