Hoe kan een administrator een proxy gebruiker herkennen?

Hoe pikt ie 'm uit de massa bezoekers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ietsje uitgebreider dat bovenstaand antwoord dan:

Websitebeheerders kunnen het IP-adres van hun bezoekers zien. Wanneer de bezoeker via een proxy-server de site bezoekt ziet de beheerder het adres van de proxy en anders het adres van de PC of de router van de bezoeker.

Wanneer de beheerder dus een lijst van proxy-servers bijhoudt, kan hij deze adressen met elkaar vergelijken en zo constateren dat iemand via een proxy-server surft.

Toegevoegd na 36 seconden:
*dat=dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Zon antwoord zocht ik, in principe zijn alle "openbare" of "publieke" proxy's dus te herkennen als de administrator daar actief naar zoekt, maar een eigen opgezette proxy zou niet herkend worden omdat het IP-adres simpelweg niet bekend staat als proxy, ténzij de administrator er de software voor heeft om deze als proxy te herkennen zoals Darkie zegt.

Andere antwoorden (3)

Als deze het IP nummer heeft van de proxy?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het webrequest van een proxy een ander als die van je browser. Zodoende kan een administrator gewoon op deze flag selekteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Administrators herkennen dit niet zelf, ze hebben hier proxy-detectors voor (of schrijven die).

Als je browst via proxy dan worden er met jou browser proxy variabelen meegestuurd welke zo'n programma kunnen ondervangen (detecteren) als een proxy server.

Nu zijn er ook hidden proxies, deze verbergen de headers, toch zijn er programma's welke deze kunnen herkennen aan bijvoorbeeld de gebruikte poort.

Voorbeelden: HTTP_Forwarded en HTTP_User_Agent_VIA