Kun je beter hotmail als hoofdemail account hebben of beter gmail?

met Gmail kun je grotere bestanden versturen dus daarom heb ik gmail genomen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij GMail heb je ook geen reclame onder je mail volgens mij en bij Hotmail/Live Mail wel... Tcoh?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
^Toch?

Antwoorden (7)

Zoals je zelf al hebt aangegeven, kun je met gmail grotere bestanden versturen. Je hebt daar ook meer opslagruimte dan bij hotmail.

Daarnaast heeft Gmail een groot aantal leuke applicaties als Google Wave & Google Talk die je met je gmail-adres kunt gebruiken.

Persoonlijk vind ik een gmail adres professioneler lijken dan hotmail (voor het geval je wilt gaan solliciteren per e-mail).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google Wave gaat trouwens stoppen, eind dit jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan er niet rouwig om zijn, zag de meerwaarde daar niet van in :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom stopt het ook ;-)
Gmail vind ik overzichtelijker, het staat professioneler, en met een Google Account heb je gelijk toegang tot extra diensten, zoals een agenda, rss-reader etc.
Kimath
13 jaar geleden
Met Gmail kan je inderdaad grotere bestanden versturen en je krijgt minder spam. Gmail is dus beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ooit een Android-telefoon wilt gebruiken (ipv blackberry of iPhone), dan is GMail zeker beter.

Ik heb begrepen dat Google Calender en GMail op de iPhone best aardig werken, hoe dat met hotmail zit durf ik je niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb beide maar vind Gmail veel beter, grotere bestanden, meer opslag en makkelijker overzicht.
Ook is Gmail voor mobiel gebruik veel beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gmail is een stuk beter qua gemak, mogelijkheden om andere applicaties te koppelen en veiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen al kijkt naar de kwaliteit van de spam-filters. Naar Hotmail heb ik niet meer omgekeken toen ik daar te druk was met mijn mailbox spamvrij houden. Natuurlijk krijg ik ook op mijn Gmail-account wel spam-berichten, maar die weet Google netjes in de Spam-map te houden. Dat is waar ze horen en niet tussen de overige mails. Hotmail miste nog wel eens een spambericht.

Daarnaast merk ik aan de gebruikersinterface van Gmail dat die is ontworpen met de gebruiker in gedachten (!) De gebruikersinterface van Hotmail is ontworpen met Microsoft in gedachten en toevallig zit er aan de andere kant nog ergens een gebruiker. Dat is gewoon een hele andere gedachtengang.

Bij Gmail vind ik het namelijk prettig om met de web-interface te werken, terwijl ik normaal gesproken mails liever met een gewoon mail-programma zou lezen.

De doorsnee webmail-toepassing is een slap aftreksel van een mail-programma, maar Gmail's web-interface vind ik erg goed gelukt (en wordt steeds weer een stukje beter).

Zo ondersteunt de web-interface nu ook drag-and-drop van bestanden en foto's naar de mailberichten. Dan krijg je in de web-interface functionaliteit die voorheen voorbehouden was aan desktop-software.