Geldt een proxy server voor de computer of voor het netwerk?

Als je een proxy server inschakelt, geldt deze dan alleen voor de computer waarop je hem instelt of voor alle computers in je netwerk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je de Proxy hebt ingesteld in Internet Explorer, dan geldt dat voor Internet Explorer (en voor Google Chrome, dacht ik), maar niet voor Firefox.

Toegevoegd na 36 seconden:
En de instelling geld alleen op de computer waarop je het hebt ingesteld.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hangt ervan af waar je de instelling doet.

Doe je het op je PC in internet explorer, dan geldt die enkel voor je PC.

Doe je de instellingen op de router, dan geld die voor het hele netwerk.