Waarom moet je bij registratie (bijvoorbeeld op een website) je wachtwoord twee keer opgeven?

Voor de zekerheid een voorbeeldje:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat zal er wel mee te maken hebben dat je wachtwoord op het moment dat je het intikt er zo uit komt te zien:
*****

Om nu te voorkomen dat je per ongeluk "toomatje2" als wachtwoord intikt, in plaats van "tomaatje2" zoals je van plan was, vragen ze het je twee keer in te tikken, als de tweede keer afwijkt van de eerste, dan krijg je een melding.
Als je twee keer hetzelfde intikt, dan gaat men er vanuit dat je het bewust zo bedoeld hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het antwoord van C4th is juist. Ik wil de opmerking erbij maken dat ze ook vaak tweemaal je E-mailadres vragen, met dezelfde reden, maak je een tikfout in je mailadres bij de registratie en je hoeft je mailadres maar 1 keer op te geven dan komt de mail die je moet ontvangen meestal nooit bij je aan.

Andere antwoorden (1)

Om te zorgen dat je het wachtwoord goed hebt ingevoerd.

Als je maar 1 keer een wachtwoord in moet voeren dan kan het zijn dat je per ongeluk een verkeerd wachtwoord typt en je deze niet meer kan herinneren.

In plaats van heks1200 typ je jeks120-

Maar ja die laatste zul je nooit meer raden.

Om dat te voorkomen moet je twee keer hetzelfde wachtwoord intypen de kans zal zeer klein zijn dat je dan weer hetzelfde verkeerd typt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heel logisch eigenlijk :)