Bij het downloaden van een torrent is de upload erg hoog en de download laag, wat kan ik daar aan doen?

Een voorbeeld, 4kB/s downloadsnelheid, dik 200kB/s uploadsnelheid.

Ik heb geen bezwaar tegen uploaden, zo werkt het systeem tenslotte, maar het wil er bij mij niet in dat het technisch wel mogelijk is om dergelijk hoge uploadsnelheden te bereiken, terwijl de download vrijwel nihil is.

Er zijn trouwens seeds en peers genoeg en ik gebruik microtorrent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Bij dit systeem ben je afhankelijk van andere computer waar de bestanden beschikbaar staan voor het uploaden. Dus als jij maar 4kB/s kan downloaden, is het aantal computer erg beperkt (waarschijnlijk maar 1) die op dat moment online is. Bovendien hij die persoon zijn upload waarschijnlijk gelimiteerd tot maar 4kB/s.
Als er meedere computer waren die online waren, dan zou de totale download snelheid bij elkaar opgeteld worden.

Ik gebruik zelf FDM (free download manager). Hierbij kan ik precies zien hoeveel seeds en peers, maar ook hoeveel en welke verbindingen er online zijn.

Jij kan er helaas niets aan doen. Het zijn de instellingen bij de andere computers. Jij bent braaf en heb geen upload limiet aangebracht. De anderen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt waarschijnlijk in de opties van je download programma aangeven wat de verschillende snelheden maximaal mogen zijn. Het kan zijn dat de uploadsnelheid op maximaal staat. Als dit het geval is zou dit kunnen betekenen dat de volledige upload-bandbreedte van je internetverbinding gebruikt wordt.

Het downloaden vergt ook enige upload bandbreedte. Dit houdt in dat bij het downloaden van data ook data terug moet worden gestuurd (bijvoorbeeld om aan te geven dat een pakketje is aangekomen). Zet daartoe je maximale upload snelheid lager en waarschijnlijk gaat het downloaden dan ook sneller. Zet hem bijvoorbeeld op 100 kb/s om gewoon even te testen. Daarna kun je hem wel weer hoger zetten, maar kijk eerst even naar de uploadsnelheid van je internet abonnement, daar moet je sowieso een stukje onderblijven om ook nog te kunnen downloaden.