Hoe kan ik op mijn website iets aanbieden zodat mensen een filmpje kunnen opnemen met hun webcam, waarna ik deze op mijn website kan zetten?

Ik wil het mogelijk maken dat bezoekers op mijn website met hun webcam een filmpje op kunnen nemen, waarna ik deze kan 'embedden' op mijn site.

Is er een website / service die dit mogelijk maakt? Het liefst gratis uiteraard :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Dit is mogelijk met een bepaald aantal scripts, die het toelaten online op te nemen van je webcam.

Het is dus wel mogelijk!

Ik heb bij de bron een website gezet waar je zo'n script kunt downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je bedoelt denk is dat je mensen de mogelijkheid wilt geven om een file, bijvoorbeeld film, te uploaden naar je site. Dat is mits je de website helemaal zelf beheert gewoon standaard functionaliteit. Ik vermoed echter, gezien je de vraag steld, dat dat niet het geval is, en dat je de website ergens gehost hebt met beperkte toegang. De vraag is of je zelf serversite scripting kunt gebruiken, zoals php, asp of een vergelijkbaar iets.

Wat je kunt doen is laten uploaden naar youtube, en dat filmje dan embedden op je site, dat is denk ik voor jou de makkelijkste oplossing. De code die je nodig hebt voor embedden is op elke youtube pagina naast het filmpje te vinden.