Waarschijnlijk niet. Allereerst omdat Hyves immens veel (actieve) leden heeft: het is een erg actief sociaal netwerk. Aan de bekendheid en het nationale karakter van de website is moeilijk te tippen.

Internationaal georiënteerde mensen die relatief veel buitenlandse contacten hebben, hebben meer aan een Facebook profiel omdat deze website internationaal veel bekender is, eigenlijk de enige écht bekende wereldwijde sociale netwerksite. Maar omdat dit maar een klein deel van de bevolking is (hoewel buitenlandse stages onder studenten de laatste jaren wel populairder zijn geworden) zou mijn voorspelling zijn dat ik niet denk dat Facebook ooit populairder zal worden.

Let overigens ook op de term 'populairder'. Ik ben zelf geen lid op Facebook, maar ik weet dat de laatste maanden steeds meer vrienden van mij het wel zijn geworden, maar zij zijn hierop een stuk minder actief dan op Hyves, ik denk dat dat ook meetelt voor de populariteit.

Voor wat het waard is: ik geloof niet zo in dit soort sites en onder jongeren ook vaak het: "zie mij veel/meer vriendjes hebben" Wel vind ik de overzichtelijkheid van Facebook beter. Hyves is ooit goed begonnen, maar heeft met meer functies op de site rücksichtslos de menu's maar eindeloos uitgebreid in plaats van er opnieuw over na te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

van hetzelfde laken een pak, toch? Ik had ooit hyves, nu heb ik facebook. Mijn profiel van hyves kon ik makkelijk wissen, mijn profiel van facebook niet...dus in dat geval wint facebook al.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toekomstkijken is niet een gave van mij. Voorspellen op basis van gegevens kan ik niet.
Dus ik kan alleen zeggen wat ik vermoed, zonder dat ik duidelijk kan zeggen waarom: ik denk het niet.
Maar dat is eigenlijk alleen gebasseerd op het feit dat ik facebook maar vaag vind, en dat je best moeilijk mensen kan zoeken daar.
En tevens is het nu toch nog steeds niet populairder dan hyves, hoewel het al best lang in Nederland bekend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik heb verschillende vrienden in het buitenland zitten, die zijn veel beter bekend met Facebook dan met hyves, dus het was voor mij logisch om ook maar Facebook te nemen.
Ik moet zelf zeggen dat Facebook veel meer mogelijkheden biedt dan Hyves, maar dat ik hyves eigenlijk iets meer gebruiksgemak vind hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens.
Ja, dat denk ik wel. Als je eenmaal met buitenlanders in contact komt zullen die vooral Facebook of MySpace hebben. Hyves kennen ze buiten Nederland niet echt. Dus je wordt gedwongen om een Facebook account aan te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach.. Het was eerst CU2, daarna kwam sugababes/dudes, daarna myspace, daarna hyves.. Naar het verleden kijkend is het best waarschijnlijk dat er weer iemand hyves achter zich laat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ooit begonnen op ICQ, een waanzinnig populair internationaal netwerk. Om een of andere reden werd het toch MSN, de manke broer van Microsoft. Dus het zou best Facebook kunnen worden, vooral omdat Facebook in het buitenland al de grootste speler is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cool ik ook
wist je dat wanneer er bij het begin bij was en je nog weinig cijfers in je account had, je deze nu kan verkopen op het internet......