Ik vind alleen deze (engelse) info:

'MPlayer has a video filter called bmovl which allows another process to overlay images onto MPlayer's frame buffer. This filter was written by Per Wigren a while ago to enable Freevo to have custom OSD. '
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In datzelfde artikel staat ook dat bmovl2 verouderd is en dat het gebruik van vf_overlay wordt aangeraden. Mogelijk verklaard dat waarom er weinig info meer is te vinden over bmovl.
http://urandom.ca/mebox/downloads/vf_overlay.txt

Andere antwoorden (1)

Is wel 'nieuws' van vier jaar geleden:

Geenstijl heeft weer van zich laten horen met een voor hen typische hoax. Wie gisteren naar de voetbalwedstrijd tussen Ajax en FC Kopenhagen zat te kijken, zal zich ongetwijfeld verwonderd hebben over de overvloedige Geenstijl-reclame op de borden langs het veld. Al snel werd het bericht de wereld in gestuurd dat Geenstijl de - zogenaamd nieuwe, maar in werkelijkheid al sinds vorig jaar in gebruik zijnde - computergestuurde led-panelen gehackt zou hebben. Daarbij werden zelfs technische details niet geschuwd en werd beweerd dat de hack mogelijk gemaakt werd door een lek in een gebruikte bmovl-filter. Deze filter wordt gebruikt om overlays te genereren, maar enig technisch onderzoek maakt al snel duidelijk dat er bij het aansturen geen enkele reden is om van een overlay gebruik te maken. Bovendien is er in de genoemde software voor zover bekend helemaal geen lek bekend en kan de uitleg dan ook afgedaan worden als 'technisch klinkende onzin'.
escape