Dat is een overzicht van alle pagina's die op een site te vinden zijn en de onderlinge verbanden tussen die pagina's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijgevoegd, als toevoeging op bovenstaand antwoord, een voorbeeld van een site map....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn eigenlijk 2 soorten sitemaps op het internet.
1. sitemap voor bezoekers
2. sitemap voor zoekmachines

De 1e is er ééntje zoals hierboven beschreven. Dit is een webpagina die overzichtelijk alle pagina's op een website laat zien in hiërarchische vorm (hoofdpagina, subpagina, sub-subpagina, etc.).

De 2e is een XML-bestand (vaak sitemap.xml) dat ook informatie bevat over de diverse pagina's binnen een website. Echter dit is speciaal om zoekmachines te informeren welke pagina's de website bevat en die de zoekmachine vindbaar mag maken.

Zie hieronder op een webmaster site een artikel met een uitgebreide beschrijving over sitemaps.