Hoeveel mensen hebben er toegang tot internet in Nederland?

In cijfers...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Volgens een studie die gisteren werd gepubliceerd door de European Interactive Advertising Association (EIAA) gebruiken 81% van de mensen in Nederland nu regelmatig elke week het internet; dat is een stuk boven het Europese gemiddelde, te weten 57% en het hoogste percentage in Europa.

Dat betekent dat 11 miljoen mensen in Nederland nu regelmatig online zijn.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

59% van de Nederlandse huishouding beschikt over een internetverbinding. Dit zorgt dat 79% van de Nederlandse bevolking thuis toegang heeft tot het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van alle 12 tot 75 jarigen in Nederland heeft 90 procent op het moment van de peiling in 2009 thuis toegang tot het internet, waarmee dit medium zeer breed is geworteld in de samenleving. Van deze mensen heeft 85 procent zelfs de beschikking over het snellere breedband internet. Cijfers in Europees verband laten zien dat Nederland hiermee aan de top staat.

Ook mobiel internetten neemt in Nederland steeds grotere vormen aan. In 2009 zeiden drie van de tien personen die in drie maanden voorafgaande aan de peiling het internet hebben gebruikt wel eens gebruik te maken van mobiel
internet. In 2007 waren dit er nog twee van de tien. Apparatuur die hier vooral voor wordt gebruikt zijn de laptop en de mobiele telefoon.

Aldus het CBS op 27 oktober 2009.