Waarom worden het journaal, weer en verkeer nog uitgezonden op tv?

Terwijl dit veel actueler en specifieker op het internet aanwezig is.

Ik bedoel het weer kan je 2 uur in detail vooruit kijken en 24 uur iets minder in detail.

Waarom zouden mensen zich nog conformeren aan vaste uitzendtijden om dan te kijken?

Toegevoegd na 41 minuten:
Er zijn genoeg professionele redacties op het internet die het nieuws sneller en misschien zelf beter brengen. Denk aan nu.nl of nos.nl website zelf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vergeet de informatie via de (auto)radio niet.

Het beste antwoord

Omdat sommige mensen {vooral oudere} geen internet hebben of er niet mee overweg kunnen
en wat is nu relaxter als dat je s avond gegeten hebt effe het nieuws kijkt op tv in plaats van dat je zelf weer moet gaan zitten googleen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

op internet moet je het zelf opzoeken.
op tv krijg je het zonder enige inspanning aangeboden.
overal erg prettig, maar vooral in bejaardenhuizen en andere plekken waar men niet verslaafd aan internet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met het gedrag van de mensen.
Het aantal mensen dat via internet TV kijkt is te verwaarlozen vergeleken bij het aantal TV-kijkers.
En, de kijktijd naar die ouderwetse TV neemt alleen maar toe. Daar ben je voorlopig nog niet vanaf.
escape
13 jaar geleden
Het is voor veel mensen prettiger om het door vriendelijk kijkende mensen tegen zich te laten vertellen op een vaste tijd op de dag. Mensen zijn gewoontedieren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kijk ook altijd op internet, maar het voordeel van het journaal is de persoonlijke uitleg erbij. Daardoor heb ik er vaak toch wat meer vertrouwen in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het journaal wordt gemaakt door professionele journalisten. Een journalist verzamelt feiten over recente gebeurtenissen van algemeen belang en onderzoekt of analyseert die en maakt daarvan meestal een verslag dat hij publiceert in een actueel (nieuws)medium. (bron:wikipedia)

De vraag is dan natuurlijk of de nieuwssites op internet ook zo zorgvuldig met nieuws omgaan. Van sites met een echte redactie en journalisten mag je daar wel vanuit gaan.

Daarnaast is het natuurlijk fijn als je de belangrijkste gebeurtenissen in rapportagevorm op tv kunt bekijken, waarbij van alles is uitgezocht, op feiten gebaseerd en eventueel met uitleg erbij over het hoe en wat.
En met betrekking tot het weer kijk ik liever naar Helga de Liefde dan naar een saaie weersite...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je op internet geen Erwin Krol hebt en omdat lang niet iedereen internet heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk zo'n journaal, even lekker zitten en kijken naar het nieuws uit ons land, uit de wereld en daarna de weervoorspelling.
Het journaal wordt gemaakt door een team mensen die hun grote best doen, goede feiten te verzamelen en daarbij wat extra details te geven.
Het aanschouwelijk maken van al die onderwerpen, inclusief het weer vind ik heel wat fijner om te bekijken dan die snelle "kijkjes" op het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat niet iedereen internet heeft! Het is een luxeproduct, je kan perfect zonder (ja echt!).