Google is in 1998 bedacht door Larry Page en Sergey Brin, dus 12 jaar "oud".

Toegevoegd na 1 minuut:
De oprichting was op 4 september 1998.

Toegevoegd na 16 minuten:
Zelf zeiden ze op hun 7e verjaardag:

"Google's official birthday is September 7, 1998. If Google were a person, it would have started elementary school late last summer (around August 19), and today it would have just finished the first grade. In other words, we're just getting started. To discover more about Google's history, please visit http://www.google.com/intl/en/corporate/history.html To learn about our mission, please see http://www.google.com/intl/en/corporate/index.html"

De afbeelding geeft weer hoe de pagina er in 1998 uit zag.

Toegevoegd na 18 minuten:
(onderste afbeelding was de homepage)

Toegevoegd na 29 minuten:
Nog een erg leuke link is de Google TimeLine: http://www.google.com/corporate/timeline/#start

Toegevoegd na 31 minuten:
Als ik de geschiedenis nalees in de timeline is het bedrijf op 4 september 1998 opgericht, maar het domein google.com op 15 September 1997 geregistreerd. De leeftijd hangt dus ook af of je het bedrijf of de domeinnaam bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je vast ergens gegoogled.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oprichtingsdatum wel ja. Maar ik heb de opkomst wel meegemaakt, ik zit vanaf 1993 op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net een jaartje ouder :D yaay
De geschiedenis van de zoekmachine Google begon in 1998, toen de studenten Larry Page en (de van oorsprong uit Moskou afkomstige) Sergey Brin met een nieuwe opzet kwamen om internetpagina’s te indexeren en doorzoeken. De basis ervan is dat de waarde van een link bepaald wordt door het aantal keren dat hij genoemd wordt op andere internetpagina’s. Elke verwijzing betekent een stem voor een pagina, die daardoor hoger op de uitkomstenpagina komt te staan. Staat die link ook nog eens op een van zichzelf al populaire pagina, dan weegt dat nog zwaarder.
Aanvankelijk werd geprobeerd de techniek te verkopen aan andere zoekmachines, maar die bleken daar geen belangstelling voor te hebben, waarop de twee studenten besloten te beginnen met Google. Een naam die staat voor Googol, een wiskundige term en synoniem voor een 1 met honderd nullen. Op die manier wilden de makers de kracht van hun zoekmachine aanduiden.
Google is nu dus 12 jaar oud.
Amadea