Vind je percentage goede antwoorden belangrijker dan aantal punten?

Je kunt nu de top van gebruikers zien, die top wordt samengesteld door het aantal punten dat iemand heeft. Ook het niveau wordt door punten bepaald.

http://www.goeievraag.nl/top

Maar ik denk zelf dat het percentage beste antwoorden belangrijker is, terwijl je daar eigenlijk helemaal geen toplijst van kunt zien.

En tuurlijk ook punten enz zijn niet het belangrijkste, maar mensen met een hoog niveau (veel punten) worden wel eerder serieus genomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Mee eens.
Het percentage beste antwoorden zegt meer over de 'kwaliteit' van een VG'er dan het totaal aantal antwoorden.

Toegevoegd op 26-04-2009 17:16:02
Aanvulling: bovendien worden GV'ers die de top 5 willen bereiken, gestimuleerd goed na te denken over een antwoord in plaats van zomaar iets neer te plempen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Eerlijk gezegd let ik daar niet op. Hoewel ik me kan indenken dat ik dat wel ga doen als ik hoog zou staan.

Toegevoegd op 26-04-2009 17:13:12
Het aantal beste antwoorden zegt ook niet veel. De keuze van het beste antwoord kan heel erg subjectief zijn (vooral als het gaat om vragen die persoonlijk zijn).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja en nee...
ja omdat de beste vraag een bevestiging is dat je het het beste wist..
en nee omdat het puntentotaal het meest motiveert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vind het percentage als beste gekozen antwoorden belangrijker dan het aantal punten. Het lijkt mij een goed idee als dit ook op de website wordt vermeld. Het percentage beste antwoorden zegt meer over de kwaliteit van de antwoorden van een gebruiker van GoeieVraag dan het totaal aantal punten dat die persoon heeft gekregen. Ik vind je idee om de website zo te verbeteren heel goed!
14 jaar geleden
Dit zou misschien geen eens zo een gek idee zijn...

Maar je mag het van mij weten hoor. Ik sta op 57 beste antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat vind ik niet. Beide getallen zeggen op zich niet zo veel over de wijze waarop een entiteit hier al dan niet werkelijk bijdraagt en de waarde van die bijdrage. Wel geeft het huidige systeem van validatie mijns inziens een basaal maar redelijk getrouw beeld van de betrokkenheid van deelnemers bij deze site. Het aantal "beste antwoorden" zit immers stevig verdisconteerd in het totale puntenaantal dat iemand hier opbouwt.

Op zich verder zou er (ook) wat mij betreft best geexperimenteerd mogen worden hier met meerdere lijstjes en waarderingssystemen maar vooralsnog ben ik van mening dat dit voldoende gebeurt en dat een werkelijk meer op merites gewogen alternatief zich nog niet heeft aangediend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede antwoorden vind ik belangrijker dan punten, d.w.z. het geeft meer voldoening als je het gevoel hebt dat je iemand ergens mee hebt geholpen. Je kan ook het aantal opkrikken door in te spelen op verwachtingen of sympathieën van vraagstellers, maar dat is niet my cup of tea. Ik wil er ook gewoon plezier in hebben en af en toe wat dollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hier een tijdje meeloopt herken je de GV'ers vanzelf wel en dan weet je ook wel ongeveer van wie je op welke vraag een goed of slecht antwoord kunt verwachten, waar hun interesses liggen en wat hun meningen zijn.
Het beste antwoord is mijnsinziens niet zo belangrijk zeker niet als het om meningen gaat, dan is het gewoon willekeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De juistheid van het antwoord en of het antwoord past zou fijn zijn voor de waardering. Voor mij is het belangrijk dat ik een goed antwoord krijg op een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt me allemaal niet zoveel uit. Ik zie niet in hoe het hoog staan op deze site een prestatie zou moeten zijn ofzo. Ik erger me vooral aan antwoorden als "ja", "nee", "ligt aan de situatie" en dergelijke. Dat is gewoon punten willen halen en voegt niets toe aan de vraag.
上戸彩 bijvoorbeeld (zie rechterdeel van je scherm) is een gebruiker die ontzettend veel prutsantwoorden geeft om punten te scoren. X i n i X daarentegen geeft wat ik gezien heb goede antwoorden en heeft wel humor. Toch heeft 上戸彩 meer punten.

Oh, en heel veel vragen kunnen niet echt een beste antwoord krijgen (en worden ook gesloten zonder beste antwoord). Het moet niet zo gek worden dat dadelijk competitieve mensen daar niet meer op gaan reageren omdat hun percentage dan lager wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoorden of goede antwoorden?
De meesten die hoog staan, geven serieuze en goede antwoorden, maar het zou wel leuk zijn als je dat ook meetbaar zou kunnen zien. Ik weet echter niet hoe dat efficient te meten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er een beetje aan op wat voor vragen je antwoord geeft. Als je vooral om mening vragen antwoord is ook het percentage weinig zeggend. Maar als je echt alleen op wetenschappelijk vragen zou antwoorden, en andere vragen waar geen mening bij gemoeid is. Vind ik persoonlijk het percentage goede antwoorden meer wegen. Dit omdat op dat soort vragen vaak minder geantwoord wordt. En dus duidelijker de waarde van het antwoord te schatten is. En punten kun je ook vergaren door ervoor te zorgen dat veel mensen je antwoord waarderen of gewoon continu op elke willekeurige vraag te antwoorden om maar zoveel mogelijk punten te vergaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige antwoorden heb ik ik uitermate goed PROBEREN in te vullen en het resultaat was : geen punt. Sommige antwoorden heb ik beantwoord op een humoristische manier en dan kreeg ik één punt. Sommige antwoorden heb ik ronduit surrealistisch ludiek beantwoord en ik kreeg tot mijn grote verbazing de tien. Dus er is vlgs uw nederige dienaar geen correlatie tussen beste antwoorden en aantal punten. QED
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vind persoonlijk ook het aantal goede antwoorden belangrijker dan de punten. Vooral omdat er in de lijst van 'toppers' voornamelijk mensen staan die veel antwoorden en niet ook goed antwoorden. Natuurlijk zou je zeggen: Maar als je veel antwoord heb je ook meer kans om een goed antwoord te geven...Dat is dan erg kortzichtig. Daarnaast is Goeievraag.nl niet een medium om met 'antwoorden' te strooien, maar om anderen te helpen. Zolang er op 'domme' vragen wordt geantwoord, zullen dat soort vragen worden gesteld en komen veel mensen in de top 10 door op dat soort vragen te antwoorden.

Dat is erg jammer, want het maakt de werkelijke kwaliteit en waarde van antwoorden erg ondoorzichtig.

Inderdaad zou een overzicht van beste antwoorden ook een goede maatstaf zijn (zelfs als iemand maar 1 antwoord geeft en dit ook z'n enige 'beste antwoord' is, is dat nog steeds een 100% score. Misschien dat het nog wel naar redelijkheid of 'niveau' zou moeten worden gegroepeerd).

Voor mij persoonlijk zou zo'n 'beste antwoord' lijst natuurlijk veel leuker zijn ;). Maar het bovenstaande is niet uit die gedachte bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Punten scoren vind ik niet zo belangrijk eigenlijk.. ik denk dat het meer mannelijk is om te willen scoren ;)

Dus ik vind kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit. Veel is makkelijk te verzamelen, stel veel vragen, sluit ze weer even snel en geef gewoon overal een eenvoudig antwoord op.. en je hebt kwantiteit.

Kwaliteit.. daar zit de echte uitdaging in ! Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen. Dan heb je past echt een goed antwoord gegeven !

Maar goed.. de site heeft Goeie vraag dus de focus ligt kennelijk op de vragen en niet op de antwoorden ;)

Een vrouwelijke variant is misschien een site die Goed Antwoord heet en daar telt dan het percentage goeie antwoorden enkel als je in de top vijf wilt staan ofzo :D