Hoe kan ik vermijden dat een website me altijd terug naar belgië leidt?

Ik ga volgende week naar Frankrijk en wil daar ook een rok kopen bij H&M die in België niet voorradig is. Maar als ik de voorraad wil checken, word ik steeds opnieuw naar België geleid.
Hoe kan ik dat vermijden en checken of die rok nog in Parijs (of op de weg ernaartoe) voorradig is? Mijn locatietracking staat al uit voor Google ende H&M app...

een jaar geleden
in: Internet
1.3K
criseyde
een jaar geleden
Kijk je op de Franse website van H&M?
liveisgreat
een jaar geleden
ja daar kan ik dus niet op
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Heb het ook wel eens gehad. Dat je in een buitenlandse winkel wat wilt bekijken/bestellen, maar dat er naar Nederland wordt doorgelinkt. Kennelijk wordt er, op de achtergrond, gekeken naar taal/landinstellingen. Waar die staan, ben ik (nog) niet achter. Wat kan helpen:
VPN gebruiken, met server in Frankrijk.
Privénavigatie proberen in de browser.
Andere browser(s) geprobeerd?

Antwoorden (1)

Als ik H&M start, krijg ik dit in de adresbalk te zien:
https://www2.hm.com/nl_nl/index.html
Verander ik nl_nl in fr_fr, dan kom ik op de Franse site.
https://www2.hm.com/fr_fr/index.html

Het kan zijn dat je in jouw geval de cookie nog moet verwijderen van H&M.

Chrome
Klik rechtsboven op Meer en dan Instellingen.
Klik onder 'Privacy en beveiliging' op Cookies en andere sitegegevens.
Klik op Alle cookies en sitegegevens weergeven.
Zoek rechtsboven op de naam van de site.
Verwijder deze cookies.

Firefox
Klik op het slotje naast het webadres van de site en kies ‘Cookies en websitegegevens wissen’. En:
• Klik op de menuknop en selecteer Instellingen.
• Selecteer het paneel Privacy & Beveiliging.
• Klik, met Gebufferde webinhoud aangevinkt, op de knop Wissen.
• Sluit de pagina.
.
Chrome is standaard ingesteld om omleidingen te stoppen. Er is echter een instelling die je kunt gebruiken om omleidingen handmatig te blokkeren als deze niet lijkt te werken. Kies Instellingen - Privacy en beveiliging - Site-instellingen. Op het scherm is een optie genaamd Pop-ups en omleidingen, die moet worden ingesteld op Geblokkeerd.
Toegevoegd op 7 mei 2023 05:54: bron
SimonV
een jaar geleden
liveisgreat
een jaar geleden
wel, ik kan de website vinden maar als ik dan op bv dameskledij klik, krijg ik een rare melding die erop neerkomt dat ik er niet op kan. Bij adfreebrowser geraakte ik er eerst wél op, maar als ik op de "winkelvoorrad" klikte voor die rok, kreeg ik de Belgische website. Nadien raakte ik er niet meer op. Ik vraag me echt af waarom ze dit doen, als je .fr intikt wéét men toch dat je iets in Frankrijk zoekt. Ik woon niet ver van Frankrijk plus zo raar is dat toch niet in de EU? Ik zal eens proberen zoals je zegt hopelijk lukt dat!
SimonV
een jaar geleden
Je zou dus nog een andere browser kunnen proberen.
Daarnaast zou je met deze VPN Proxy echt in Frankrijk moeten zitten:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.helalik.france.vpn Of met Tor Browser ben je helemaal anoniem:
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.torproject.torbrowser&hl=en_US