Hoe kun je in firefox nederland vastzetten?

Als ik Firefox open, dan zie je bovenaan staan: Alle-Afbeeldingen-Video's-Nieuws-Kaarten en daar vlak onder ""Nederland"". Als ik deze aanklik dan verschijnen in de zoekmachine eerst de Nederlandse sites maar elke keer dat ik een site kruis of de laptop afsluit dan gaat ""Nederland ""uit en moet ik het opnieuw aanklikken. Bij Instellingen heb ik Nederland óók aangezet en opgeslagen maar dat helpt niet. Vraag: Welke stappen moet ik doen zodat ""Nederland"" altijd automatisch aan blijft staan?

een jaar geleden
in: Internet
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Ik neem aan dat je dan op een zoekpagina bent (van Google?)
tham
een jaar geleden
Nee, DuckDuck van Firefox
SimonV
een jaar geleden
Een oplossing heb ik toegevoegd aan m'n antwoord.

Antwoorden (2)

Helaas kan dat niet. Je kunt bijvoorbeeld ook niet vastzetten dat er steeds in een bepaalde periode gezocht moet worden.
Voor een javascript-programmeur is het echter heel eenvoudig een site te maken waarmee dit wel kan. Met bijvoorbeeld een code als:
site = "http://www.google.com"+zoekstring+'&tbs=lr:lang_1nl&lr=lang_nl';
{window.open(site)}
Maak een invoerveld, zoekknop en verwijs hiermee naar het scriptje.
.
Ik heb de site toch zelf maar even geschreven.
Download dit bestandje:
https://www.mediafire.com/file/j6l80kh3ab2vff5/zoeknederlands.html/file
Als je het opstart kun je automatisch in pagina's in het Nederlands zoeken.
Je zou de html-pagina bij bladwijzers kunnen zetten om deze snel te bereiken.
Ik bedenk nu dat je ook met Google op de oude manier iets op ‘pagina's in het Nederlands’ kunt zoeken en het resultaat vervolgens als bladwijzer (bijvoorbeeld met de naam ‘Google Nederlands’) op kunt slaan. Als je deze bladwijzer opent, hoef je alleen de zoektekst te veranderen.
.
De vraag blijkt om DuckDuckGo te gaan.
Als je deze link als bladwijzer opslaat
https://duckduckgo.com/?q=x&kp=-1&kl=nl-nl&ia=web
hoef je alleen de x te veranderen in je zoektekst.
Toegevoegd op 13 februari 2023 16:02: tekst
SimonV
een jaar geleden
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
En wat moet ik dan met deze code?
tham
een jaar geleden
Ik denk dat mijn vraag verkeerd begrepen is. Ik wil niet dat alle sites in het Nederlands te lezen zijn maar dat als ""Nederland"" aangeklikt staat, dat éérst alle Nederlandse sites bovenaan staan en daaronder de buitenlandse sites want dat gebeurt als je ""Nederland"" aanklikt. En daarvoor zou het handig zijn dat als je ""Nederland"" aanklikt dat je dat vast kunt zetten en niet elke keer hoeft aan te klikken.
tham
een jaar geleden
Als voorbeeld > Als je nn in de browser typt (van Nationale Nederlanden) dan komt er eerst een hele rij Engelstalige sites tevoorschijn maar als je dan op ""Nederland"" klikt, dan staat Nationale Nederlanden bovenaan.
SimonV
een jaar geleden
Dat is een heel andere vraag. Het gaat dus niet om Firefox maar om DuckDuckGo.
Als je deze link als bladwijzer opslaat
https://duckduckgo.com/?q=x&kp=-1&kl=nl-nl&ia=web
hoef je alleen de x te veranderen in je zoektekst.
Om de taal in Firefox te wijzigen, ga je naar de optie 'Instellingen' in het menu. Klik vervolgens op 'Taal en regio' en selecteer 'Nederlands' uit de lijst met talen. Klik op 'OK' om de wijziging op te slaan.
9 maanden geleden