Draadloos internet voor een week mogelijk op laptop tijdens vakantie?

Wij gaan binnenkort een week op vakantie en er is daar te plaatse geen draadloos internet / WIFI. Is er een manier om een week draadloos internet te hebben behalve meteen voor een jaar een abonnement of zo te nemen met dongel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Er zijn 2 optie's, de eerste is om een prepaidstickje te kopen, dan betaal je per mb. Ook kun je van vodafone een usbstickje kopen, dat is een abonnement maar dat gaat pas na een maand in. dan wordt je gebeld. je hebt dus eerst een maand gratis internet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even voor je gezocht, maar er is geen gratis uitprobeer maand meer. Dus je zal dan gewoon een jaar abonnement moeten pakken.

Andere antwoorden (3)

je zou kunnen kijken voor de internet key
die kan je op iedere plaats gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zo noemen ze die hier ik weet niet hoe die in nederland heten
maar die werkt op een wachtwoord in je computer en van je provaider
je kan beter langs die winkel gaan waar je nu je internet aansluiting van hebt hun kunnen het je haarfijn uitleggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WPA key, WPA2 key, heel veel benamingen ervoor maar gewoon het wachtwoord voor de verbinding dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
internet key is in dit geval de dongle Xepos93, niet de manier van encryptie ;)
Of als je een smartphone hebt met tethering functie (meeste HTC's hebben dat ingebouwd), dan kun je via je mobiel op het internet gaan. Dit is weliswaar verboden van je provider maar zolang jij binnen je bundel of Fair Use Policy blijft dan is er geen probleem.
- Je gebruikt je mobiel als een router dus zeg maar.

Ander manier is zoals maarten het zegt, een abonnement nemen op internet via een SIM kaart, je laptop moet dit trouwens wel ondersteunen een 3G module. Of je kan een usb-stickje van de provider kopen (soms gratis, soms in bruikleen). Je moet anders eens zoeken bij wie je het per maand kan opzeggen.
- Mobiel internet zoals bij KPN de Dongel, als voorbeeld.

Je kan anders ook nog hopen dat andere mensen een draadloos verbinding in de buurt hebben en als je ze vriendelijk vraagt misschien dat je er dan gebruik van maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
*Even gezocht, maar er bestaan dus geen maandcontracten voor mobiel internet heb even verward met internet op je mobiel. Dus optie 2 valt al weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tethering is wel mogelijk en het gaat inderdaad van je belminuten af. Dit geldt dus ook als je een standaard abonnement op je simkaart gebruikt! Let wel goed op dat je in het buitenland met bijna alle providers en pakketen je betaald per MB en dan kan het lezen van je mail al snel 10 euro per keer kosten (incl. starttarief e.d.) Ik denk dat je het beste een prepaid dongle kunt gebruiken. Ik had begrepen dat de pre paid versie van T-mobile sinds kort niet meer voor het buitenland geld, maar dit zul je dan na moeten vragen.
het ligt er aan waar je op vakantie gaat ?
de mcdonald bv heeft tegewoordig ook gratis wifi
capthavoc