Kan ik een wikipedia pagina op mijn eigen website zetten?

Kan ik een wikipedia pagina op mijn eigen website zetten en dan evt. op het einde bron naar de exacte wikipedia pagina link zetten ?

een jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.
Bij GoeieVraag gebeurt niets anders...
Als iemand bij wil dragen aan Wikipedia, geldt het volgende:
Je kunt tegenover Wikipedia geen aanspraak maken op auteursrecht. De voorwaarde is dat je al je werk ofwel onder de Creative Commons Naamsvermelding-GelijkDelen-licentie (tekst van de licentie), ofwel onder de GNU-licentie voor vrije documentatie (GNU/FDL of GFDL) vrijgeeft. Eenvoudig gezegd houdt dit in dat je toestemming geeft aan iedereen, wereldwijd, vrij je werk op elke willekeurige wijze te gebruiken en verder te verspreiden, ook voor commerciële doelen, op voorwaarde dat dat ook weer onder de CC-BY-SA en/of GNU/FDL plaatsvindt, en met (eventueel gedeeltelijke) bronvermelding.
Toegevoegd op 6 november 2022 10:23: bron
SimonV
een jaar geleden
Gebuikersnaam
een jaar geleden
Kan ik een complete artikel van wiki ctrl + C en ctrl + V op mijn eigen website doen zonder de bron link naar originele wikipedia pagina ?
SimonV
een jaar geleden
Je dient volgens de regels van Wikipedia wel een bron naar de link te plaatsen.
tinus1969
een jaar geleden
Suggereren dat je zelf iets hebt geschreven terwijl je het van anderen hebt gekopieerd is plagiaat. Plagiast is vaak formeel verboden en in ieder geval bijzonder onfatsoenlijk.
Antoni
een jaar geleden
@SimonV, een link naar de bron in plaats van een bron naar de link, vermoed ik.