Waarom zie ik het gehele gesprek niet meer op Marktplaats?

Ik kan sinds een paar dagen de gehele bericht wisseling niet meer bekijken, het gesprek is door Marktplaats afgekapt. Bepaalde berichten die de verkoper heeft verstuurd kan ik dus niet meer zien.

een jaar geleden
in: Internet
15.9K
Beritnieuwenhuizen
een jaar geleden
Das raar heb ik niet Google het eens misschien werkt dat
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik heb al jaren berichten staan die niet vanzelf verdwijnen vanaf 2017.
Onzinnige berichten verwijder ik namelijk zelf wel, de rest wordt gewoon bewaard.
Dat zijn berichten en gegevens van klokkenmakers door het hele land als ik een onderdeel wil bestellen, een hobby van mij.
Heb je onkuise taal gebruikt?
Ook hier bij goeievraag kunnen ze er wat van met verwijderen.
Deanstzaken
een jaar geleden
@DWL Nee, geen onkuise taal gebruikt. En ik heb dit probleem ook niet eerder gehad.

Antwoorden (1)

Als de verkoper zijn verstuurde berichten heeft verwijderd, kun jij die inderdaad niet meer zien. Wellicht worden oudere berichten na verloop van tijd ook automatisch door Marktplaats verwijderd, dat lijkt me niet ondenkbaar, niet onlogisch en ook niet onredelijk.

Marktplaats is bedoeld om te handelen. De berichtenfunctie is bedoeld om te communiceren over een geplaatste advertentie. Het is dan niet nodig alle verstuurde berichten nog eindeloos te bewaren. En aangezien het in die berichten vaak ook om uitwisseling van adresgegevens gaat, is het denk ik ook niet toegestaan dat Marktplaats die data heel lang op zijn server bewaart. Dus na een bepaalde periode worden de berichten verwijderd. Wil je langer - en over andere zaken dan die geplaatste advertentie - met iemand blijven communiceren, dan moet je dat niet via de Marktplaats-chat doen maar gewoon via je eigen e-mail of whatsapp.
een jaar geleden
Deanstzaken
een jaar geleden
Goeiedag, dat snap ik. Helaas is dit gebeurd bij een recente chat en is belangrijke informatie over een bestelling verloren gegaan. De helft van de conversatie is als het ware verdwenen en de andere berichten zijn nog wél te zien.