Waarom beperken sommige providers internetsnelheid?

Waarom beperken sommige providers internetsnelheid? Bij het verlengen van een abonnement kon je kiezen voor sneller internet, natuurlijk alles tegen meerprijs (logisch, commercieel en je betaalt voor comfort, in dit geval snelheid). Maar is het een verdienmodel voor providers, omdat zij zelf van buitenaf de snelheid kunnen veranderen voor hun klanten? De middelen zijn toch al aanwezig: er verandert niets aan de netwerkkaart of het modem?

2 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

De middelen zijn niet volledig aanwezig: een hoge snelheid kost een provider meer.
High-end backbone-routers kosten ongeveer $ 1 miljoen, afhankelijk van de mix van lijnkaarten die je erin stopt. Hogesnelheidsinterfacekaarten kosten aanzienlijk meer dan kaarten met een lagere snelheid. En dan heb je nog de extra kosten van het 100Gbps-circuit, dat is ongeveer vijf maal de kosten van het 10Gbps-circuit. Het geld daarvoor moet ergens vandaan komen - in dit geval van abonnee-inkomsten. Dus om dat snellere serviceniveau te bieden, moet de provider meer in rekening brengen om te betalen voor de nieuwere routers en lijnkaarten om dit te ondersteunen.
SimonV
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op deze manier kunnen ze ook rekening houden met de capaciteit / uitbreiding van capaciteit. Dat moeten ze ergens kunnen terugverdienen.