mag ik een .com website registreren als een kvk is geregistreerd met .nl versie?

mag ik een .com website registreren als een kvk is geregistreerd met .nl versie ?
ik heb kunstvoorinhuis.com geregistreerd, maar er is al een website: kunstvoorinhuis.nl met een kvk registratie.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (1)

Registreren mag wel. Gebruiken niet.
Als u een handelsnaam heeft, mag een ander in dezelfde branche niet dezelfde of sterk gelijkende naam gebruiken, als er door dit gebruik verwarring kan ontstaan. Dit kan er immers toe leiden dat potentiële klanten uw naam en die van uw concurrent niet goed uit elkaar kunnen houden
SimonV